Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Registerkontroll gothia.

Fick från gothia att dom gjort registerkontroll. Vad betyder det?

Har du missat någon avbetalning hos Gothia? Eller har du någon skuld som gått dit som du inte ordnat avbetalningsplan på? En registerkontroll brukar väl innebära att dom kollar om det är någon mening att skicka saker till kronofogden eller om du har annat där och det ändå inte går att utmäta. Då kan du hamna på långtidsbevakning hos inkasso istället om vissa bedömer att det inte är någon mening att skicka in mer för stunden om du ändå har för taskig ekonomi. Då avvaktar dom och väntar på reaktion från dig med tiden. Sen skickar dom väl lite avbetalningsförslag och sådär ibland. Har man riktig tur kan man få bra erbjudanden att betala en del och sen är det bra. Är nog mer sällsynt på denna typ av lån dock kan jag tänka mig.

Senast ändrad:
Okej, jag har inget hos kf men har en anmärkning. Haft en avbetalningsplan hos gothia men missat och betalat två månader. Men ska betala in nu. Men det är inget som
Ses av ngn annan att dom har gjort så? Ex banken? Ska dit veckan efter jul & fixa lån.

Det vet jag inte. Men grundtipset är väl att det inte syns något särskilt. Det är väl ungefär som en kreditupplysning. Dom kollar din inkomst, dom kontaktar kronofogden och hör vad du har där osv. Men någon annan som vet får gärna svara.

Annars kan du ju maila och fråga vad exakt dom kollat och eventuellt tagit för upplysning eller vad dom kan tänkas ha gjort. Det borde väl egentligen framgå av brevet om det är något väsentligt. Har någon tagit en upplysning så ska du ju få brev av upplysningsföretaget också.

Aa men isf är det bara blankt på kollen?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp