Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Rekommendation

Du som är här för att ta ett litet lån för att lösa en mindre ekonomisk situation.
Låna pengar av släkt eller vänner. Du åker snabbt ner i låneträsket.
Det är inte värt det.

Jag skulle vilja påstå att man inte är i riktig knipa förrän man tar ett nytt lån för att betala tillbaka det första.

Därmed inte sagt att det är en lysande idé att ta SMS-lån, men det behöver inte vara en inkörsport till träsket per automatik.

Ja tog mitt första lån med Folkia och mobillån när dessa kom.. Ångrar bittert detta.. Använde pengar jag inte hade.. Istället för att leva snålt samma månad.. De finns tusen bättre sätt att ordna en tillfällig kris på än att ta ett smslån.. Håller med trådstartaren

Den här tråden avser mindre lån och risken att snabbt hamna i ett låneträsk som är mycket svår att ta sig ur.

Mor och far kan man kanske låna av, men undvik övrig släkt eller vänner - det kan sluta illa och är orsaken till många fejder och avslutade vänskaper.

Kanske sant turnaround men ibland kan vänner/släkt vara bättre utväg än att hamna i ett låneträsk om man är på väg i ett sådant av destruktiv art.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp