Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Kontokredit - Lån utan UC
4. Creditstar - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Lumify - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Resa trots krav, löneutmätning

Kunnig medlem
Poäng: 72
Meddelanden
161
Mottagna reaktioner
17
Poäng
72
Hej, kan de se vid en passkontroll om man har fått krav eller ifall man har löneutmätning när man ska resa.(finnas i KF register)

kan andra länder se det? Ska resa från Sverige till ett land utanför EU och ett land inom EU och vill inte ha några problem, varken passkontrollen i Sverige eller något annat land.

Står olika när man googlar och finns inte nya svar finns bara från 2017-2019.

@Lasseman kommer nog först säga att man inte bör resa, detta för att i stället betala mer än löneutmätningen om man har utrymme för det. Sen kanske han har någon vettig information att tillföra? <3

@Lasseman kommer nog först säga att man inte bör resa, detta för att i stället betala mer än löneutmätningen om man har utrymme för det. Sen kanske han har någon vettig information att tillföra? <3
Kanske bättre om du försöker bidrag själv istället för massa skit bara?

Jag vet inte ens varför du inbillar dig att du har klart för dig vad jag ska svara. Särskilt inte när du är helt galet ute.

@anniz kommer säga att det är hur lugnt som helst att det inte går att se något, samt rekommendera att fylla hela väskan med svarta pengar från något skumt jobb som "chattare". Är man dock orolig att åka fast så är det bara att starta enskild firma för då blir pengarna magiskt vita och dessutom får man gå för i kön vid bordningen av flyget.

Fattar nt vad ni håller på med , svara på frågan eller skriv inget alls?
Det ska inte vara några problem alls, vad tänker du dem ska göra med den infon om dem ser det? Är möjligen om du kör egen bil bara

Se bara till att hålla dig till gällande regler för införsel (ingen frukt/grönt, max belopp köpta varor etc) så är det inga problem.
Ta inte med dig massor av kontanter eller guld :)

Res på!
Var i madrid för 2v sedan. 0 pass kontroller haha.

Men det kanske är dumt att resa med massvis med kontanter och snordyra klockor ;)

Mao, res som vanligt. Det kommer inte hända något. Det är inte olagligt att resa med skulder :-)

Ne kommer ju ha max 400 Euro på mig, ska ju resa med sambo osv. Tänkte mer när det är passkontroll och de får upp i systemet att man är registrerad i kronofogden och de börjar ställa frågor. Kan dom se det på passkontroller och kan andra länder se det?

Det ska inte vara några problem alls, vad tänker du dem ska göra med den infon om dem ser det? Är möjligen om du kör egen bil bara
Tänkte ifall dom som har passkontroller får upp det i systemet och börjar ställa frågor mitt i kön

Ne kommer ju ha max 400 Euro på mig, ska ju resa med sambo osv. Tänkte mer när det är passkontroll och de får upp i systemet att man är registrerad i kronofogden och de börjar ställa frågor. Kan dom se det på passkontroller och kan andra länder se det?
Andra länder bryr sig definitivt inte.

Tänkte ifall dom som har passkontroller får upp det i systemet och börjar ställa frågor mitt i kön
Hur har skulder med passkontrollen att göra?
Passkontroll handlar om att se så att du har rätt att vistas i landet. inget annat.

Rättelse: Det kan ju också vara så att man är efterlyst, då kommer polisen omhänderta.

Hur har skulder med passkontrollen att göra?
Passkontroll handlar om att se så att du har rätt att vistas i landet. inget annat.

Rättelse: Det kan ju också vara så att man är efterlyst, då kommer polisen omhänderta.
Är inte efterlyst så det är bra. Hört att de kan se om man är med i kf register.

Är inte efterlyst så det är bra. Hört att de kan se om man är med i kf register.

Nu har du fått svar flertalet gånger. Ja dem kommer stoppa dig, och ta allt du äger på plats. Du kommer få springa där ifrån naken sen....

Eller?

För att du ska ha något att fundera på <3 Njut av söndagen nu och släpp myndighetskavajen <3
Jisses, är du en sådan däringa Stalker? Som fått någon form av obekväm fixering på Lasseman?

Jisses, är du en sådan däringa Stalker? Som fått någon form av obekväm fixering på Lasseman?
Ja det verkar inte bättre, spelar ingen roll vad ämnet är så är svaret att det är fel pga jag jobbar på myndighet. Hen får väl hålla på så slipper andra belastas.

Försöker bara stödja i att Lasseman släpper myndighetstugget när det är helg och han skriver väl inte i tjänst. <3

Försöker bara stödja i att Lasseman släpper myndighetstugget när det är helg och han skriver väl inte i tjänst. <3
Nu frågade jag varför du kör med mer än en profil här, det är inte något med myndigheter det inte..

Hej, kan de se vid en passkontroll om man har fått krav eller ifall man har löneutmätning när man ska resa.(finnas i KF register)

kan andra länder se det? Ska resa från Sverige till ett land utanför EU och ett land inom EU och vill inte ha några problem, varken passkontrollen i Sverige eller något annat land.

Andra länder ser inte.
Om just passkontrollen ser vet jag inte, men det är väl där på polisens uppdrag och har säkert tillgång till multifråga.

Jag vet att det görs en hel del utmätningar i anslutning till passkontrollen, men om det är kontrollen eller enskild polis som hittar individerna vet jag inte.
Det finns ingen koppling till löneutmätning i detta.

Även om din oro nog är grundlös så finns den ju i bakhuvudet . Men ett samtal med KF borde väl räcka för att sopa bort tvivlen . Så njut nu av den kommande bjudresan.
Kfm har nog inte koll på exakt vilka funktioner inom polisen ser för något..

Det är ju inget som stoppar resan oavsett

Även om din oro nog är grundlös så finns den ju i bakhuvudet . Men ett samtal med KF borde väl räcka för att sopa bort tvivlen . Så njut nu av den kommande bjudresan.
Tack!! Har mejlat och frågat kf om de ser något vid en passkontroll. Sambon vet om detta men inte hennes familj. Vill nt skämma ut mig inför hennes familj. Skulle vara tråkigt om det kom fram på de här sättet.

Tack!! Har mejlat och frågat kf om de ser något vid en passkontroll. Sambon vet om detta men inte hennes familj. Vill nt skämma ut mig inför hennes familj. Skulle vara tråkigt om det kom fram på de här sättet.

Kf vet inte det. Det är polisen du ska fråga.

Enligt lawline.....

Vad syns i passkontrollen?​

Den resandes personliga förhållanden, så som till exempel skulder, kontrolleras inte. Löneutmätning kommer alltså inte synas i passkontrollen..

Man ska aldrig ha lawline som källa till något..

Man ska aldrig ha lawline som källa till något..
Där ser man, trodde det var en Juristbyrå. Men å andra sidan, det är ju inget brott att ha löneutmätning i sig så svaret från lawline låter ändå rimligt och fullt logiskt tycker jag.

Där ser man, trodde det var en Juristbyrå. Men å andra sidan, det är ju inget brott att ha löneutmätning i sig så svaret från lawline låter ändå rimligt och fullt logiskt tycker jag.

Vill minnas att det var polisen som bemannade passkontrollen sist jag flög utomlands och landade i Sverige. Dem har tillgång till skuldsaldo. Att man skulle titta på det i passkontrollen är dock osannolikt baserat på hur många som passerar. Vilka köer det hade blivit!

Orkar inte läsa allt blaj och pajkastning så jag svarar av egen erfarenhet:
Har varit både på tjänsteresor (USA, Ryssland (innan Ukraina), Tyskland, med mera) samt några privata semestrar både i och utanför europa både under löneutmätning och skulsanering utan att en enda fråga om skulder/KFM ställts någonsin.
Du har ju inte husarrest bara för att du har skulder.

Senast ändrad:
Gränskontroll (person) är en polisiär arbetsuppgift, handlar det om varor är det Tullverket.

Orkar inte läsa allt blaj och pajkastning så jag svarar av egen erfarenhet:
Har varit både på tjänsteresor (USA, Ryssland (innan Ukraina), Tyskland, med mera) samt några privata semestrar både i och utanför europa både under löneutmätning och skulsanering utan att en enda fråga om skulder/KFM ställts någonsin.
Du har ju inte husarrest bara för att du har skulder.
Tack! Känns skönt och läsa det du skrev.

Vill ju inte vara den men just nu såg jag på kanal 5 hur tullen plocka saker av en snubbe för han hade skulder eller de skall kolla med kfm, pågår just nu på 5an. Han stack ju ut med lyxsaker men ändå.

Vill ju inte vara den men just nu såg jag på kanal 5 hur tullen plocka saker av en snubbe för han hade skulder eller de skall kolla med kfm, pågår just nu på 5an. Han stack ju ut med lyxsaker men ändå.
Men var det via passkontroll eller plocka dom han via en rutinkontroll?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp