Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Resurs Bank, ärendet går vidare

Någon som vet ifall man får en betalningsanmärkning av Resurs Bank om ärendet går vidare till inkasso? Jag vet att många hotar med det men själv har jag aldrig fått en betalningsanmärkning pga att ärendet gått till inkasso.

Har ringt och pratat med Resurs bank och dom säger att man får en betalningsanmärkning, men å andra sidan har jag pratat med andra aktörer som svarat samma sak men där jag aldrig har fått anmärkningen och då har jag haft många skilda ärenden här och var under många år.

Vore tacksam om någon har lite info om just Resurs bank och om någon fått bet.anm när ärendet gått till inkasso!

För bet anm krävs utslag av KF, tänker du inte på någon "intern" anmärkning eller så?

Någon som vet ifall man får en betalningsanmärkning av Resurs Bank om ärendet går vidare till inkasso? Jag vet att många hotar med det men själv har jag aldrig fått en betalningsanmärkning pga att ärendet gått till inkasso.

Har ringt och pratat med Resurs bank och dom säger att man får en betalningsanmärkning, men å andra sidan har jag pratat med andra aktörer som svarat samma sak men där jag aldrig har fått anmärkningen och då har jag haft många skilda ärenden här och var under många år.

Vore tacksam om någon har lite info om just Resurs bank och om någon fått bet.anm när ärendet gått till inkasso!

Är det inte så att när dom säger upp en kredit/ ett lån så går de till inkasso och då får man väl en misskött kredit i sin kreditupysning. Och betalar man inte inkasso och de går till kMidsommaraftonf får man en anmärkning?

Betalningsanmärkning får du först efter utslag av Kronofogden. Men du kan få en notering om misskött kredit hos UC om då låter ärendet gå till inkasso.

Nu är visserligen uppgifter om misskött kredit värre än en betalningsanmärkning om du vill söka nya lån/krediter hos bolag som använder sig av UC.

Har gått misskött kredit av Resurs bank när den gick till inkasso.
Helt omöjligt att få lån för mig iaf för de flesta tar UC... Misskött kredit är en typ av anmärkning.

resurs

Tack för era svar. Ja, jag misstänkte att det blev någon form av plump i UC-protokollet och misskött kredit är ju inte bra.

Betalningsanmärkning får du först efter utslag av Kronofogden. Men du kan få en notering om misskött kredit hos UC om då låter ärendet gå till inkasso.

Nu är visserligen uppgifter om misskött kredit värre än en betalningsanmärkning om du vill söka nya lån/krediter hos bolag som använder sig av UC.

Det finns en uppsjö av olika betalningsanmärkningar, utslag och restförda skulder är nog vanligast, uc räknar "misskött kredit" som en betalningsanmärkning också. Det är alltså fullt möjligt att dra på sig 2 anmärkningar för samma sak, en för att resurs eller någon anmäler in misskött kredit, och sedan en för utslaget på samma skuld..

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp