Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Resurs Bank inkasso

Jag har ett lån hos Resurs bank som jag inte har kunnat betala på snart 4 månader. Dom har enligt mig varit snälla och bara lagt på förfallna månadsbeloppp nästa månadsavisering. Det inser ju jag med att dom inte kommer att fortsätta göra… Någon i samma sits som vet när dom släpper det till inkasso? Och vilket inkassobolag har dom? Och är det hela lånet de släpper till inkasso då?
Om jag betalar det jag kan sen här månaden, fortsätter dom lite till att lägga på förfallna belopp på nästkommande faktura?

Vet inte vilket inkasso de har, befarar att det kan vara intrum. Men när jag låg efter så började jag betala det jag kunde och resten la de på nästa faktura. Det kom massa påminnelsen men jag hann betala ikapp till slut. Nu erbjuder de mig betalfrimånad ungefär var tredje månaden och det har jag utnyttjat men har bestämt mig för att inte göra det längre för då blir ett redan dyrt lån ännu dyrare. Räntan är på typ 30%.
Mitt tips är att du ringer och berättar att din ekonomi just nu är väldigt ansträngd, om de kan tänka sig att låta dig betala ikapp utan att de ksickar till inkasso. För då kommer hela lånet att gå till inkasso.

Vet inte vilket inkasso de har, befarar att det kan vara intrum. Men när jag låg efter så började jag betala det jag kunde och resten la de på nästa faktura. Det kom massa påminnelsen men jag hann betala ikapp till slut. Nu erbjuder de mig betalfrimånad ungefär var tredje månaden och det har jag utnyttjat men har bestämt mig för att inte göra det längre för då blir ett redan dyrt lån ännu dyrare. Räntan är på typ 30%.
Mitt tips är att du ringer och berättar att din ekonomi just nu är väldigt ansträngd, om de kan tänka sig att låta dig betala ikapp utan att de ksickar till inkasso. För då kommer hela lånet att gå till inkasso.
Jag ligger efter med tre månader, nu i slutet av december blir det den fjärde. Men fyra månader är lite maffigt för mig att betala nu. Tänkte att iaf betala för två månader, tror du att dom får med på det? Så får jag ta två månader till månaden efter att betala.. Hur mycket låg du efter?Jag har fått ett brev idag där dom skrev att min betalning behövs, annars går det till inkasso. Men jag har till slutet på december på mig att betala

Jag ligger efter med tre månader, nu i slutet av december blir det den fjärde. Men fyra månader är lite maffigt för mig att betala nu. Tänkte att iaf betala för två månader, tror du att dom får med på det? Så får jag ta två månader till månaden efter att betala.. Hur mycket låg du efter?Jag har fått ett brev idag där dom skrev att min betalning behövs, annars går det till inkasso. Men jag har till slutet på december på mig att betala
Jag har legat efter som mest två månader! Om du redan ligger efter med tre och i o m decemberfakturan fyra månader så risken är väldigt stor att de skickar till inkasso.
Du bör ringa dem omgående och fråga om de kan hjälpa till på ngt sätt. Går hela lånet till inkasso kommer du drabbas väldigt hårt om du inte kan betala allt. Alt betala så mkt du kan idag, ring och säg att du betalat si och så mkt och fråga om du kan få betala ikapp resten senare.

I princip sägs lån upp efter tre missade betalningar och skickas till inkasso.

Aha okej, då får jag se till att betala in hel beloppet den här månaden. Jag har till den 31/12 på mig. Men hade behövt en del av dom pengarna till andra avbetalningar, men då får Resurs gå först

Aha okej, då får jag se till att betala in hel beloppet den här månaden. Jag har till den 31/12 på mig. Men hade behövt en del av dom pengarna till andra avbetalningar, men då får Resurs gå först
Och tänk på att det är massa röda dagar. Jag hade en kreditkortsskuld som jag låg efter med. Betalade hela det beloppet som jag låg efter med men betalningen kom in till nordea tre dagar efter förfallodatum och då hade krediten redan sagts upp och skickats till inkasso och jag fick en anmärkning om missbrukat kontokort. Det var inte kul när det dessutom handlade om typ 3000 kr som jag redan betalat in men det var helgdagar så betalningen kom inte in i tid.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp