Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Resursbank vägrar häva ångrad lån

Jag berättade förut om hur jag vände mig till mina långivare och begärde lägre månadsavgift.

Var inga problem hos några. Resursbank dock, de sänkte månadsavgiften och jag fick en länk att godkänna nya avtalet med nya månadsavgiften. Reagerade på att de krävde signatur för att ge ny månadsavgift, när ingen av de andra krävt det.
Bli direkt varse att de inte alls var som övriga långivare utan försökte lura på mig ett nytt lån med 9% ränta istället för 7,12 som jag hade.

I avtalet jag signerade, stod om 14 dagars ångerrätt – som jag så klart utnyttjade. Har ännu inte kollat, hittar inte gamla avtalet med alla detaljer, men misstänker att de antagligen satt skyhög dröjsmålsränta så att när det blir utmätning, att man får betala astronomiska summor till just dem för att bli fri.

De vägrar häva lånet, men endast bolån kan man inte häva. Övriga får man häva innan 14 dagar.

De sitter och sänder nya fakturor på nya lånet med 9% ränta, vägrar sända fakturor på mitt gamla lån. Påstår att den inte finns längre.
Skrev till klagomålsansvarig som berättade att hon sett till att man tagit bort avgiften för nya lånet som de tog och att i fakturan nu bara finns försenade månadsavgifter och dröjsmålsräntan.…
MEN juridisk finns inte det lånet, för jag använde ångerrätten och begärde att få tillbaka mitt gamla lån.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp