Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Kredio - Lån utan UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Brixo Kontokredit - Swish-utbetalning & Ingen UC
8. Tomly - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Klaralån - Lån utan UC

Riksbanken sänker räntan till 1,75 procent

V.I.P
Poäng: 817
Årets nya medlem
Meddelanden
841
Mottagna reaktioner
1 053
Poäng
817
”För att ge ytterligare stöd till konjunkturen och stabilisera inflationen vid målet på sikt har direktionen beslutat att sänka styrräntan med 0,25 procentenheter till 1,75 procent. Om inflations- och konjunkturutsikterna står sig bedöms styrräntan ligga kvar på denna nivå under en tid framöver”, står det bland annat i pressmeddelandet från Riksbanken.
Vilket betyder att mitt medlemslån hos SEB har gått från 8,40% när jag tog det till 5,75% idag, en skillnad på 2,65%. SEB brukar vara ganska snabba med att sänka.

Vilket betyder att mitt medlemslån hos SEB har gått från 8,40% när jag tog det till 5,75% idag, en skillnad på 2,65%. SEB brukar vara ganska snabba med att sänka.
Vilken medlemslån hsr du? Jag har noterat att LOs inte verkar sjunka i samma takt som RBs ränte sänkningar, men det slog mig nu att de kanske visst har sjunkit men att de inte har uppdaterat informationen på hemsidan så ofta:

Bilagor

• Screenshot_20250923-105453.webp
    Screenshot_20250923-105453.webp
    116 KB · Visningar: 8
Jag är medlem i Unionen, så jag har deras medlemslån i SEB. Oftast brukar SEB meddela sänkning samma dag, och om de inte gör de så meddelar de nästkommande dagar.

Jag är medlem i Unionen, så jag har deras medlemslån i SEB. Oftast brukar SEB meddela sänkning samma dag, och om de inte gör de så meddelar de nästkommande dagar.
Jag hade ett vanligt blanco hos SEB tidigare och det fungerade likadant. De var alltid snabba med att sänka.

Medmera sänkte räntan direkt idag 0,25% varit så bra senaste 4-5 sänkningarna!

Vi som sitter på mera "oseriösa" lånebanker så som Collector verkar inte få det sänkt öht, de sänker aldrig. ALDRIG.

Vi som sitter på mera "oseriösa" lånebanker så som Collector verkar inte få det sänkt öht, de sänker aldrig. ALDRIG.
Så jäklar surt. Resurs sänkte faktiskt lite för någon månad sedan (0.30 tror jag det var), men det var enda gången på hittils 9 sänkningar från RB:-(

SEB brukar sänka snabbt. Jag undrar om det kommer information imorgon redan. Däremot så sänker Swedbank nästan aldrig. Morrow bank sänker inte heller. De vill att man söker ett nytt lån...
Marginalen och Remember har varit bra på att sänka räntan. Jag förhandlade dessutom ner min ränta hos Remember nyligen.

500 kr mer i plånboken på mitt bolån! Dock så ändras det inte för än i 28 nov för man är låst i 3 månader med rörlig ränta..

Nordea sänker from imorgon, fast med 0,20
Verkar vara samma med SEB och Swedbank som sänker 0.20 läste jag.

Nu handlar det inte om någon större summar mellan 0.2% och 0.25%. Men trist att bankerna roffar åt sig pengar och inte sänker 0.25%.

Dessa räntesänkningar är avsedda för hushållen och företagen och få fart på konjunkturen inte för att bankerna ska smyga åt sig extra marginaler och arbitrage. Verkar finnas många värre dock än storbankerna som inte sänker alls

Senast ändrad:
Nordax, Remember å Norweigan bank för mig snabba att höja flera gånger räntan.Sänka den har dom gjort ytterst sällan ..så otroligt dålig av dom ...fy fan

Nu handlar det inte om någon större summar mellan 0.2% och 0.25%. Men trist att bankerna roffar åt sig pengar och inte sänker 0.25%.

Dessa räntesänkningar är avsedda för hushållen och företagen och få fart på konjunkturen inte för att bankerna ska smyga åt sig extra marginaler och arbitrage. Verkar finnas många värre dock än storbankerna som inte sänker alls
https://borsvarlden.com/artiklar/sv...ik-mot-bankerna-for-uteblivna-rantesankningar

Samma sak som jag är inne på. Detta gäller dock inte bara bolån utan även andra former av lån och många fler banker som inte sänker alla

Swedbank tjänar 500kr mer per år för varje miljon på 0.05 % ränta dem har lånat ut. Dem har lånat ut 1000 miljarder så blir att Swedbank gör en extra vinst på 500 miljoner för dem inte sänkte

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp