• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Ringer kronofogden?

Mummu

Kunnig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
3 December 2021
Meddelanden
175
Mottagna reaktioner
31
Poäng
137
ansökte om skuldsaneringen den 9/3. Kommer kronofogden att ringa mig? Ringer de alltid? Från vilket nummer?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Krelf

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 817
Blev medlem
8 Oktober 2020
Meddelanden
2 192
Mottagna reaktioner
906
Poäng
817
ansökte om skuldsaneringen den 9/3. Kommer kronofogden att ringa mig? Ringer de alltid? Från vilket nummer?
Ja dem ringer alltid och kompletterar ansökan och ställer frågor.
Ringer från 010 tror jag men missar du samtalet så får du sms eller mail om det så bara att ringa tillbaka då
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 851
Mottagna reaktioner
12 598
Poäng
9 787
Möjligheten finns att dom kallar till möte också men det är sällsynt
 

kaffesump

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
5 November 2020
Meddelanden
827
Mottagna reaktioner
312
Poäng
497
De ringde mig i onsdags för min omprövning som jag skicka in 10/3. Hade missat att ange eller om hon misstolkade mig att jag angivit min fru´s nya lön före skatt men nej, det var efter skatt jag hade angivit.

Väntar nu på besked i min inkorg på Kivra och har jag räknat rätt på hemsidan hos kfm så ska vi betala cirka 2000:- mer i månaden på min skuldsanering med min fru´s löneskutt från 7500:- efter skatt till 13000:- efter skatt. Det blir även intressant att se hur min ersättning för jobbresor kommer att se ut med tanke på nya milersättningen 25:-/milen. Har för tillfället 4800:- som ska gå till soppa fram och tillbaka till jobbet och det är beräknat på 18,50:-/milen.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp