Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Risicum Capital AB går över till UC

Hej,

Ställde lite frågor till Risicum hur dem tar upplysningar. Fick detta som svar:

” Vi har tidigare använt Bisnode vid alla summor men kommer att börja använda UC i fortsättningen. ”

Tänkte varna er som har lån där att det då ANTAGLIGEN kommer synas på er UC framöver? Jag han som tur var aldrig få ett lån där.

Hej,

Som jag har skrivit tidigare så beror det på att de nu ligger med under Advisa.
Advisa tar som alla vet en UC... Om de inte själva rapporterar in till UC så får de
inte heller ta del utav en UC, vilket i sin tur innebär att de inte får leka med Advisa!

Se nedan från Advisas hemsida:

Vi samarbetar med 39 banker och andra långivare:

Swedbank, SEB, ICA-Banken, IKANO Bank, MedMera Bank, Forex, Bank Norwegian, Marginalen Bank, Resurs Bank, Santander Consumer Bank, Nordnet Bank, Collector, re:member, SevenDay Bank, Komplett Bank, SVEA Ekonomi, Instabank, Credento, Konsumentkredit, Brocc, Lendify, Fellow Finance, Nystart Finans, Wasa Kredit, Nordax, Avida, BYAX, Rebilla, Credway, Credigo, Balanzia, Bigbank, Lån & Spar Bank, MoneyGo, Cashbuddy, Moank, Risicum, BRAbank och Euroloan.

Visste inte att Credigo börjat med Uc?? De finns med på listan ovan.

Jo, det gör de. Från deras hemsida:

Creditsafe-förfrågan
Ingen UC-förfrågan görs i samband med din ansökan. Istället använder vi oss av Creditsafe för att göra kreditupplysningar, vilket är en anonym kreditupplysning.

En kopia på kreditupplysningen skickas till din folkbokföringsadress eller till din digitala brevlåda.

Kreditengagemang syns hos UC
Ditt kreditengagemang kommer att registreras hos UC från och med den 16 Mars.

Kreditupplysning utan att ha ansökt?
Om du har fått en UC-kreditupplysning utan att ha ansökt så kan det vara ett bedrägeriförsök.

Ok så Credigo tar Creditsafe men rapporterar skulden till Uc och den syns där.
Min skuld ligger hos Sileo så den syns inte.
Men jag trodde att alla "banker" som finns listade som samarbetspartners hos låneförmedlarna tog Uc.

Nej, det fula i det här är att de har lagt till detta med UC, under den gamla texten!
Du ska tro att de tar Creditsafe, för att de har "glömt" att ta bort den texten.

De rapporterat till UC helt enkelt.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp