- Meddelanden
- 85
- Mottagna reaktioner
- 15
- Poäng
- 62
Följ videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din hemskärm.
Notera: Den här funktionen kanske inte är tillgänglig i vissa webbläsare.
Jag fick detDu lär få en avbetalningsplan.
Det beror på hur mycket lån du har, hur hög den blir

Hur stor är skulden totalt och vad fick du för avbetalningsplan?Jag fick det![]()
Jag fick en avbetalningsplan på 1000 kr i månaden i 6 månader med dealen att jag skulle slutbetala allt i januari (totalt 58 000 kr). I januari har jag mycket hög kreditvärdighet igen på UC.
Mitt gick nyligen direkt till KFM iaf.Går inte credifi direkt till fogden?
Jag var sen med både Credifi och Binly och de hotade med KF men gick till Riverty.

När gick dina lån till Riverty? Hur sen var du med lånen?
Ligger skulden hos kronofogden redan? Ville de inte dra tillbaka den och du kunde få en avbetalningsplan?Jag ringde dem, de ville varken se över villkor, räntor eller avbetalning. Gäller förfallet lån på 191.000kr
Fick dock siffror från dem…
De har i år utmätt mig på 53 477 kr
50 400 kr har gått till räntor…
Jag vet inte hur jag skall gå vidare. Jag för ”låg” skuld och för ”hög” inkomst för skuldsanering.
Stämmer. Fick råd av skuld och budget rådgivare att släppa skulden 2023. Skulle aldrig ha gjort det…Ligger skulden hos kronofogden redan? Ville de inte dra tillbaka den och du kunde få en avbetalningsplan?
Hur gick det för dig?Jag är också sen med Credifi och Tomly, totalt ca 70 dagar. Jag har dialog via mejl, men jag får inga svar på hur processen ser ut vidare. Blir inte riktigt klok, finns det flera erfarenheter inom forumet om vad som sker i processen? Jag försöker hitta lite olika trådar om detta, men tror att jag söker på fel sätt bland alla trådar. Tacksam för hjälp![]()
Mina lån gick till Riverty efter 100 dgr. Jag fick återbetalningsplan på tre månader. Mina lån var ca 7000kr totalt.Hur gick det för dig?
Gick det till kfm?Fick idag detta mail från Tomly, 20 dagar sen med betalning. Har mailat massor och försökt få till en annan avbetalningsplan men det är totalt omöjligt.
Vad ska jag tro av mailet:
Se bifogat inkassokrav. I och med detta inkassokrav har 180 kr i inkassokostnader lagts på din skuld, tillsammans med de 60 kr i påminnelseavgift som adderades i samband med betalningspåminnelsen. Notera att vi även debiterar dröjsmålsränta om 23,00 % per år på det förfallna beloppet. Eventuell rabatt som applicerats på lånet kan även komma att återtas för de fall där återbetalningstiden inte efterföljts.
För att undvika ytterligare dröjsmålsränta och kostnader är det viktigt att du betalar omgående!
Vid utebliven betalning kommer din kredit att sägas upp och hela krediten kommer då förfalla till omedelbar betalning samt förberedas för överlämning till Kronofogdemyndigheten.
Viktigt! Om du vill betala det så kallade Lägst att betala-beloppet, vänligen se till att betala in det exakta beloppet som visas på din profil för att betalningen ska bokas in korrekt.