Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Kredio - Lån utan UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Brixo Kontokredit - Swish-utbetalning & Ingen UC
8. Tomly - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Klaralån - Lån utan UC

Riverty (gamla Gothia) – Hur lätt får man avbetalningsplan 2025?

Hur stor är skulden totalt och vad fick du för avbetalningsplan?
Tror det är av intresse för många andra här då många har skulder hos dessa skurkar och sitter i valet och kvalet att släppa eller inte.

Det är också bra att veta att ditt Lumify gått till Riverty då de hotar med Kf direkt.

Jag hade toppat alla tre bolagen😱 Hade till slut inte en chans att betala. Fick 4000:- i månaden för en skuld på 68 400:-. Den ska först hållas i 6 månader, men det tanken är såklart att göra det. I oktober har jag inga anmärkningar längre och har blivit prel lovad att låna på mitt hus den summan.

Härligt!
Jag skulle säga att dessa beviljar avbetalningsplaner nästan allt som oftast och då oavsett skuldens storlek.
Sen hur hårda dom är med avbetalningsplanerna finns det väl spridda åsikter om.
Min åsikt är att dom med åren blivit mer förstående och mer milda.
Ganska så generösa med att bevilja anstånd om man jämför med andra inkassobolag.
Det var mer sällsynt hos dom för ett gäng år sedan.

Är det någon som vet hur villiga dom är till avbetalningsplan? Fått mitt Lumify, Cridifi samt Binly att gå dit :-(
Jag fick en avbetalningsplan på 1000 kr i månaden i 6 månader med dealen att jag skulle slutbetala allt i januari (totalt 58 000 kr). I januari har jag mycket hög kreditvärdighet igen på UC.
Förklara bara läget för Riverty och de är medgörliga. Dock lär de aldrig gå med på 1000 kr i månaden i flera år.

Får man fråga hur det gick till? Är nämligen ganska så försenad med både credifi och Lumify. Fått fram till fredag på mig att betala ”den uppsagda krediten annars skickas det till KF” enligt dem. Fick du liknande mail innan det gick till riverty?
Jag var sen med både Credifi och Binly och de hotade med KF men gick till Riverty.

Jag är också sen med Credifi och Tomly, totalt ca 70 dagar. Jag har dialog via mejl, men jag får inga svar på hur processen ser ut vidare. Blir inte riktigt klok, finns det flera erfarenheter inom forumet om vad som sker i processen? Jag försöker hitta lite olika trådar om detta, men tror att jag söker på fel sätt bland alla trådar. Tacksam för hjälp ;)

Jag ringde dem, de ville varken se över villkor, räntor eller avbetalning. Gäller förfallet lån på 191.000kr

Fick dock siffror från dem…
De har i år utmätt mig på 53 477 kr
50 400 kr har gått till räntor…

Jag vet inte hur jag skall gå vidare. Jag för ”låg” skuld och för ”hög” inkomst för skuldsanering.

Senast ändrad:
Dom är riktiga idioter. Enda inkassobolaget som jag inte kunnat göra avbetalningsplan med - någonsin.

Jag ringde dem, de ville varken se över villkor, räntor eller avbetalning. Gäller förfallet lån på 191.000kr

Fick dock siffror från dem…
De har i år utmätt mig på 53 477 kr
50 400 kr har gått till räntor…

Jag vet inte hur jag skall gå vidare. Jag för ”låg” skuld och för ”hög” inkomst för skuldsanering.
Ligger skulden hos kronofogden redan? Ville de inte dra tillbaka den och du kunde få en avbetalningsplan?

Jag är också sen med Credifi och Tomly, totalt ca 70 dagar. Jag har dialog via mejl, men jag får inga svar på hur processen ser ut vidare. Blir inte riktigt klok, finns det flera erfarenheter inom forumet om vad som sker i processen? Jag försöker hitta lite olika trådar om detta, men tror att jag söker på fel sätt bland alla trådar. Tacksam för hjälp ;)
Hur gick det för dig?

Fick idag detta mail från Tomly, 20 dagar sen med betalning. Har mailat massor och försökt få till en annan avbetalningsplan men det är totalt omöjligt.

Vad ska jag tro av mailet:

Se bifogat inkassokrav.
I och med detta inkassokrav har 180 kr i inkassokostnader lagts på din skuld, tillsammans med de 60 kr i påminnelseavgift som adderades i samband med betalningspåminnelsen. Notera att vi även debiterar dröjsmålsränta om 23,00 % per år på det förfallna beloppet. Eventuell rabatt som applicerats på lånet kan även komma att återtas för de fall där återbetalningstiden inte efterföljts.

För att undvika ytterligare dröjsmålsränta och kostnader är det viktigt att du betalar omgående!

Vid utebliven betalning kommer din kredit att sägas upp och hela krediten kommer då förfalla till omedelbar betalning samt förberedas för överlämning till Kronofogdemyndigheten.

Viktigt!
Om du vill betala det så kallade Lägst att betala-beloppet, vänligen se till att betala in det exakta beloppet som visas på din profil för att betalningen ska bokas in korrekt.

Fick idag detta mail från Tomly, 20 dagar sen med betalning. Har mailat massor och försökt få till en annan avbetalningsplan men det är totalt omöjligt.

Vad ska jag tro av mailet:

Se bifogat inkassokrav. I och med detta inkassokrav har 180 kr i inkassokostnader lagts på din skuld, tillsammans med de 60 kr i påminnelseavgift som adderades i samband med betalningspåminnelsen. Notera att vi även debiterar dröjsmålsränta om 23,00 % per år på det förfallna beloppet. Eventuell rabatt som applicerats på lånet kan även komma att återtas för de fall där återbetalningstiden inte efterföljts.

För att undvika ytterligare dröjsmålsränta och kostnader är det viktigt att du betalar omgående!

Vid utebliven betalning kommer din kredit att sägas upp och hela krediten kommer då förfalla till omedelbar betalning samt förberedas för överlämning till Kronofogdemyndigheten.

Viktigt!
Om du vill betala det så kallade Lägst att betala-beloppet, vänligen se till att betala in det exakta beloppet som visas på din profil för att betalningen ska bokas in korrekt.
Gick det till kfm?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp