Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Kredio - Lån utan UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Brixo Kontokredit - Swish-utbetalning & Ingen UC
8. Tomly - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Klaralån - Lån utan UC

Riverty Sweden AB, vilka är det och vad gör de?

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Meddelanden
10 155
Mottagna reaktioner
6 683
Poäng
4 477
Godmorgon.
Är det någon som fått en kreditupplysning gjord av Riverty som fått det i Kivra idag el de sista dagarna ?

Jag tror som sagt det är fd Arvato som har tagit den på ALLA med pågående skuldsanering.
Jag vill minnas att jag har frågat dig om du har fått kreditupplysning tagen på dig vid de tillfällen som jag har fått det och du har svarat ja.

Jag tror som sagt det är fd Arvato som har tagit den på ALLA med pågående skuldsanering.
Jag vill minnas att jag har frågat dig om du har fått kreditupplysning tagen på dig vid de tillfällen som jag har fått det och du har svarat ja.
Ja men denna gången trodde jag att det hängde ihop med min pågående omprövning.

Jag har inte fått med pågående skuldsanering

Fru har skuldsanering och har fått. Själv fick jag exakt samtidigt från Axactor.

Jag har inte fått än men kanske kommer i veckan, verkar vara lite spridda skurar med upplysningar.

Jag har fått. Dock kom min i tisdags tror jag.
Senaste 3 åren har jag fått runt samma tidpunkt från Arvato/Riverty.

Fick imorse, har inga krediter och loggar jag in på riverty så har jag inga skulder på deras sida. Har dock skulder till Arvato i skuldsaneringen.

Fick imorse, har inga krediter och loggar jag in på riverty så har jag inga skulder på deras sida. Har dock skulder till Arvato i skuldsaneringen.
Samma här, kan inte logga in ej kund står det

Exakt. Det kan man enkelt googla fram :)

jo det googla jag också fram, skillnaden är att när man loggade in på arvato så var skulderna listade… loggar man in på riverty så står det att inga skulder finns…

Antar att de har olika system som inte är integrerade än. Hoppas dem får ihop det innan deklarationen, då jag brukar få tillbaka en fin slant från arvato ☺️

Nu kom en upplysning på mig med från Riverty :) tur man själv har omprövat innan :)

Ja det gör verkligen det :) man vill absolut inte få förlängd eller upphävd sanering ! Bättre ligga ett steg före :)
Som jag har förstått det ska det väldigt mycket till att få förlängd eller hävd. Hur som haver, har man omprövat så känns det iallafall bättre i sig själv, tycker iallafall jag. Då har man ryggen fri.

Har fått omprövning av dem förra året.
Den slutade dock väl, men har fått upplysning 1 oktober igen från dem.
Alltid samma tidpunkt dom tar upplysning.

Som jag har förstått det ska det väldigt mycket till att få förlängd eller hävd. Hur som haver, har man omprövat så känns det iallafall bättre i sig själv, tycker iallafall jag. Då har man ryggen fri.
Om en borgenär omprövar och det framkommer att man tjänat mycket mer så blir den förlängd eller ev upphävd men detta sker inte om du själv omprövar.

Jag ser till att jag tjänar mindre än vad jag uppgett i min ansökan för skuldsanering så att jag har ryggen fri. Nu blir det en omprövning oavsett eftersom min fru har fått en fast tjänst 80% natt. Vi lär väl få betala en 2000-3000 kr mer i månaden på saneringen nu, tror jag. Den nya betalplanen lär väl inte börja gälla förrän till våren med tanke på handläggningstiden.

Riverty/Avarda är Gothia. När jag loggar in på Avarda finns ingenting men när jag loggar in på Gothia så finns en skuld där på 17.000 kr som ligger under min skuldsanering.

Berätta mer om omprövningen de gjorde
Ja. Jag fick ett samtal från en handläggare om att jag har fått en ompröving av mitt beslut på saneringen.
Jag hade tjänat för mycket cirkus 50 tkr.
men det löste sig.
Förklarade omständigheterna osv och fick förlängd sanering ett par månader.

Ja. Jag fick ett samtal från en handläggare om att jag har fått en ompröving av mitt beslut på saneringen.
men det löste sig.
Hur mycket förlängt ?
Tråkigt med förlängning.

men det löste sig.
Ja ett par månader kan man ju ta absolut !

Men en fundering, kan dom ompröva igen på samma år som dom omprövat om året innan.
eller dom åren är förbrukade?
Krånglig text men bara en fundering.

med tanke på en ny upplysning för ett par dagar sen.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp