Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Kontokredit - Lån utan UC
4. Creditstar - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Lumify - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Rutiner vid egen uppsägning av kreditkort?

Aktiv medlem
Poäng: 32
Meddelanden
37
Mottagna reaktioner
8
Poäng
32
Hej,

Ska säga upp mitt Coop Mastercard hos Entercard. För någon vecka sedan betalade jag av det helt. Syns även när jag loggar in. Om jag säger upp det i början av kommande vecka, när är då krediten borta från UC?

Om man skriver meddelande är det då vissa uppgifter(formalia) som måste vara med? Enklare att ringa kanske? Försöker de få en att stanna med en massa frågor? Borde vara lika lätt att säga upp som att teckna tänker jag. Är det klart sen eller är det andra dokument som ska godkännas etc?

"33. UPPSÄGNING AV AVTAL

Kontohavare och Entercard får, oavsett anledningen härtill, säga upp detta avtal. Uppsägning av Kontohavare ska ske senast en månad i förväg. Uppsägning av Entercard ska ske senast två månader i förväg. Entercard får dock säga upp detta avtal omedelbart om det är skäligt t.ex. då Kontohavare inte längre anses ha betalningsförmåga för krediten, eller då Kontohavare/ Kortinnehavare avsiktligt använt Kortet/Kortkontot för olagliga ändamål eller i strid med detta avtal, eller har lämnat felaktiga uppgifter när Kortkontot öppnades och korrekta uppgifter skulle ha lett till att kontohavaren inte hade fått öppna ett sådant Kortkonto."

Senast ändrad:
Jag fattar inte. Texten Coop i mitt inlägg ovan blir länkat till medmerabank även när jag redigerar bort det så blir det så igen efter en stund

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp