• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Säkerhetsklassning

Kanning43

Ny medlem
Poäng: 1
Blev medlem
30 Augusti 2023
Meddelanden
3
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Hej!

Jobbar i dagsläget inom statlig myndighet och till viss del jobbar vi med personnummer.

jag kommer eventuellt behöva genomgå en säkerhetsklassning. Det ska ha beställts tidigare i augusti men inte hört någonting ännu?

blir man uppringd? Isf från vilket nummer?

min ekonomi har blivit trasslig på sistone och är hos KFM just nu.

tar de upplysning om ekonomin eller är det något man berättar?
hur lång tid tar en sån här process och hur går de till?

då jag inte hört något så blir jag fundersam hur lång tid det tar?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Everock

Ny medlem
Poäng: 1
Blev medlem
28 November 2023
Meddelanden
1
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Som intervjuare för säkerhets klassade tjänster råder jag dig att vara ärlig med dina skulder. Man kommer se dem oavsett. Men först kommer man fråga dig rakt ut, du kommer behöva uppge samtliga skulder och tillgångar. Ljuger du redan där är du rökt när man gör den verkliga kontrollen mot systemen. Då har du ljugit och tappat allt förtroende. Är du uppriktig till dem och har en bra förklaring till dem har du iaf en möjlighet förutsatt att man bedömer att du inte är en säkerhetsrisk för arbetsgivaren. Detta är helt beroende på vilken krav på säkerhetsklass din befattning kräver. Säkerhetsklass 3 kan eventuellt ha mjukare krav men allt beror helt på vad man hanterar i sin tjänst.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp