• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Säkerhetsprövning med skulder

Svante1

V.I.P
Poäng: 537
Blev medlem
27 Mars 2022
Meddelanden
981
Mottagna reaktioner
419
Poäng
537
Det gick bra! Har fått anställningen nu och känner mig så lättad. Jag nämnde skulderna under säkerhetsintervjun och fick förklara hur de kommit till, men de verkade inte reagera på det nämnvärt.
Jag är själv skyddsvakt idag. Dom reagerar inte på dina skulder. Det dom reagerar på är skuldsaldo hos kfm samt betalningsanmärkningar.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Dukemo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
5 Mars 2020
Meddelanden
1 250
Mottagna reaktioner
851
Poäng
717
Eventuell chans till drömjobbet, oklart till vilken grad av säkerhet.

Det blir eventuellt en registerkontroll samt säkerhetsprövningssamtal. Oklart vad det innebär exakt och ville inte fråga för mycket. Har aldrig varit hos KFM och har inga anmärkningar men man blir ju lite orolig. Tjänsten har inget med ekonomi att göra.
 

Masdal

Viktig medlem
Poäng: 21
Blev medlem
18 April 2022
Meddelanden
55
Mottagna reaktioner
4
Poäng
21
Jag var på en sån intervju och jag har ca 250k skulder och jag var tillfrågad om vad gjorde jag med pengerna å jag ljög å sa att de är billån. De gick bra å jag fick tjänsten. Men sen sagt up mig för de var skit lön.. men var riktigt bra status
 

Dukemo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
5 Mars 2020
Meddelanden
1 250
Mottagna reaktioner
851
Poäng
717
Kollade dom upp dina skulder alltså eller nämnde du till dom?
 

Hej234

Kunnig medlem
Poäng: 156
Blev medlem
26 Januari 2022
Meddelanden
161
Mottagna reaktioner
45
Poäng
156
Kollade dom upp dina skulder alltså eller nämnde du till dom?
Vad jag förstått så säkerhetsklass 3 kollar de ej ekonomi utan du får endast frågor kring de. Generellt sätt brukar de bara vilja veta om du har/haft lätt för påtryckningar. Då arbetet ofta kan hända att man blir utsatt för påtryckningar, vet du vilken säkerhetsklass de är?
 

Dukemo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
5 Mars 2020
Meddelanden
1 250
Mottagna reaktioner
851
Poäng
717
Vad jag förstått så säkerhetsklass 3 kollar de ej ekonomi utan du får endast frågor kring de. Generellt sätt brukar de bara vilja veta om du har/haft lätt för påtryckningar. Då arbetet ofta kan hända att man blir utsatt för påtryckningar, vet du vilken säkerhetsklass de är?

Är osäker på hur man kan lägga upp tidigare spelmissbruk (nästan ett år helt fri).

Jag vet inte vilken säkerhetsklass det är tyvärr, ingenting som rör ekonomi men förstår påtrycknings-aspekten.
 

Hej234

Kunnig medlem
Poäng: 156
Blev medlem
26 Januari 2022
Meddelanden
161
Mottagna reaktioner
45
Poäng
156
Är osäker på hur man kan lägga upp tidigare spelmissbruk (nästan ett år helt fri).

Jag vet inte vilken säkerhetsklass det är tyvärr, ingenting som rör ekonomi men förstår påtrycknings-aspekten.
De är väl att förklara hur man hamnat där och vad man gjort för att ta sig ur de. Ingen människa har haft en spikrak och fel fri väg, alla gör vi misstag viktigt är bara vad man gör för att förebygga dessa. Du kan ex ta upp saker du gör idag som du inte gjorde för 1 år sen, hur du planerar att hålla dig spelfri framöver etc. De vill se om du tenderar att falla tillbaka i gamla vanor etc etc.. viktigast ba vara ärliga så kommer de nog se att de skett en förändring i dig :)
 

Dukemo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
5 Mars 2020
Meddelanden
1 250
Mottagna reaktioner
851
Poäng
717
Intervjun gick bra.

Nu är det bara att vänta på registerkontrollerna. Berättade om mina skulder och hur de kommit till men att jag är i ett helt annat liv i dagsläget och att skulderna är något jag har kontroll på, vilket är sant. Behövde inte berätta vilken summa.

Lite rädd om det ska tas upplysning men har som sagt inte anmärkningar och inget hos KFM, endast rena skulder så att säga.
 

Hej234

Kunnig medlem
Poäng: 156
Blev medlem
26 Januari 2022
Meddelanden
161
Mottagna reaktioner
45
Poäng
156
Intervjun gick bra.

Nu är det bara att vänta på registerkontrollerna. Berättade om mina skulder och hur de kommit till men att jag är i ett helt annat liv i dagsläget och att skulderna är något jag har kontroll på, vilket är sant. Behövde inte berätta vilken summa.

Lite rädd om det ska tas upplysning men har som sagt inte anmärkningar och inget hos KFM, endast rena skulder så att säga.
De tar ingen upplysning, så de behöver du inte oroa dig för, håller tummarna för dig!
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp