• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
8. Binly - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Sälja bil där skatten inte e betald

tussan

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
22 Mars 2014
Meddelanden
1 463
Mottagna reaktioner
417
Poäng
557
Jag ställde av min bil i början av december o fick då tillbaka endel på bil skatten. Nu i början av december ska skatten va betald men bilen håller på o säljas kommer en o ska köpa den i helgen. Bilen e nu avställd o kommer ställas på te helgen när han ska köpa o hämta den...blir det han som åker på o betala skatten elr blir de jag??
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

tussan

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
22 Mars 2014
Meddelanden
1 463
Mottagna reaktioner
417
Poäng
557
I början av januari ska skatten va betald på bilen ska de stå
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 527
Mottagna reaktioner
6 125
Poäng
4 147
Jag ställde av min bil i början av december o fick då tillbaka endel på bil skatten. Nu i början av december ska skatten va betald men bilen håller på o säljas kommer en o ska köpa den i helgen. Bilen e nu avställd o kommer ställas på te helgen när han ska köpa o hämta den...blir det han som åker på o betala skatten elr blir de jag??
Det är ju vad den ev köparen vill. Vill han köpa den oskattad så får han betala eller så blir det du.
 

skogen87

Kunnig medlem
Poäng: 112
Blev medlem
30 Oktober 2019
Meddelanden
117
Mottagna reaktioner
24
Poäng
112
Det blir den som äger bilen, alltså din köpare som får betala skatten om denne vill köra den i trafiken. Inget du behöver bry dig om när du skrivit över bilen.
 

tussan

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
22 Mars 2014
Meddelanden
1 463
Mottagna reaktioner
417
Poäng
557
Jag sa att när han ställer på bilen så blir de en del av skatten som han måste betala o de va han med på men tänkte om ja får en påminnelse om skatten måste va betald..om dom e snabba o skicka till kronofogden då blir de ju jag som åker på o betala :(
 

skogen87

Kunnig medlem
Poäng: 112
Blev medlem
30 Oktober 2019
Meddelanden
117
Mottagna reaktioner
24
Poäng
112
Så länge bilen är avställd behöver du inte betala nån skatt, när han kommer och ska köpa den så får väl han ställa på den själv när du skrivit över den? Det kan man ju göra på en sekund i transportstyrelsens app. Då kommer fakturan på skatten skickas till honom.
 

Loppan

V.I.P
Poäng: 577
Blev medlem
26 April 2013
Meddelanden
891
Mottagna reaktioner
542
Poäng
577
Den som är registrerad ägare när påställningen sker är skattskyldig. Om du ställer på bilen och ägarbytet sker nån minut efter är det du som åker på att betala skatten. Så gör ägarbytet först (registreras direkt hos Transportstyrelsen) sen gör nya ägaren påställning. Du kommer inte få några påminnelser och vara skattskyldig om ni gör så.
 

lex

V.I.P
Poäng: 617
Blev medlem
31 Januari 2019
Meddelanden
996
Mottagna reaktioner
601
Poäng
617
Som loppan skrev, så blir du skatteskyldig om du ställer på den, så viktigt att ni inte gör det innan ägarbytet.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 302
Mottagna reaktioner
12 800
Poäng
9 787
Gör ägarbytet i transportstyrelsens app så kan man ställa på samtidig som ägarbytet, köparen får betala
 

tussan

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
22 Mars 2014
Meddelanden
1 463
Mottagna reaktioner
417
Poäng
557
Fick inte o göra ägarebyte i appen för koden på ägarbyte papperet va för gammal så fick beställa nya papper :( men idag så har vi gjort ägar bytet o har fått pengar för bilen...fyfan vilken lättnad nu slapp man betala skatten på 1800kr o fick lite fick pengar haha.. dock la ja dom på o köpa en vettig fungerande bil
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp