Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Sälja bilen och börja cykla

Hej

Sitter just nu ute på balkongen med papper och penna och 5 kronor kvar på kontot. Nu har jag bestämt mig, bilen ska säljas innan semestern är slut. Lägger 1/3 del av lönen på bilen, har cykelavstånd till jobbet. Det kommer bli tufft vissa dagar men inte omöjligt. Jag har i stort sätt inte rört min cykel sen jag köpte bil för 10 år sen. Fixade punkteringen och cyklade en runda idag, kändes jävligt bra att kunna ta sig någonstans helt gratis! Nu ska det sparas pengar och jag tänkte uppdatera här för att hålla motivationen uppe och förhoppningsvis finns det fler som redan cyklar eller funderar på att sälja bilen och börja cykla. Hade varit kul om vi var ett gäng här och kan peppa varandra.

Nu vet jag inte var du bor i landet men jag har faktiskt aldrig (!!!) i hela mitt liv känt ett behov utav att ha en bil. Det kan ha & göra med att jag bor 20 minuter ifrån Kastrup och mitt i centrum i landets tredje största stad men jag kan lova dig att du klarar dig gott och väl utan bil, dessutom är det bra motion för dig att gå eller cykla.

Bra initiativ!

Nu vet jag inte var du bor i landet men jag har faktiskt aldrig (!!!) i hela mitt liv känt ett behov utav att ha en bil. Det kan ha & göra med att jag bor 20 minuter ifrån Kastrup och mitt i centrum i landets tredje största stad men jag kan lova dig att du klarar dig gott och väl utan bil, dessutom är det bra motion för dig att gå eller cykla.
Jag har 4 mil till närmaste staden. Mataffär finns på cykelavstånd.

K
Kör ca 2500 mil om året trots jobb på nära håll. Att jag klarar mig gott och väl utan bil det vetifan men ska göra ett försök.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp