Sälja-köpa, större lägenhet

hej!

Jag har en fråga som jag hoppas ngn kan svara på här.

Jag har köpt en lägenhet okt 2014. För 3,200,000kr. (Det var de jag fick lånelöfte för)
Lånet ligger på 2,700.000

Nu ca 2 år senare behöver jag flytta till större då min familj blivit större. Min man har tyvärr betalnings anmärkningar så de går inte att ta till hjälp där.

Min lägenhet är nu värd 4.000.000 enligt sbabs app.

Vilket är 800.000 mer än det jag köpte för.

Så jag har ju handpenning till en lägenhet som kostar 5 miljoner. Och kan täcka handpenningen plus lite till. Tror ni jag kan få beviljat ett högre belopp då(lånelöfte)

Annars vet jag inte hur jag ska ha råd att köpa lägenhet som e större :(

Sbab kommer du gå bet hos. Dom vill inte ha något med anmärkningar att göra och om ni är två och bara du ska stå på lånet så räknar dom som att han bor med dig men har noll i inkomst och du försörjer honom.. har du grym lön kan det gå förstås

Lättast måste ju vara och boka ett möte med din bankman för att få ett bra svar. Har din man bara en betalningsanmärkning har han dålig ekonomi?

Ett tips är att byta stadsdel då lägenhets priser ofta är baserade på läget.

Sbab kommer du inte få till det där hos om du inte har enorm lön

jag förstår att de inte går med mannen utan utgå från att jag e ensam. Jag menar bara att jag e ensam. Jag står ju på första lånet ensam. Vad är en "grym lön"?? Mannen kommer inte ha ngt med lgh "skriftligt" att göra

Lättast måste ju vara och boka ett möte med din bankman för att få ett bra svar. Har din man bara en betalningsanmärkning har han dålig ekonomi?

Ett tips är att byta stadsdel då lägenhets priser ofta är baserade på läget.

Mannen har många betalningsanmärkningar. Men tjänar bra. Men de e så pass mkt at hans inkomst inte väger upp. Så jag kommer stå på lånet ensam.

Jah menar. Jag måste väl kunna få större lånelöfte än jag har idag då jag har mer i kontant insats?

Sbab anser i sin kalkyl att du ska försörja honom och att hans inkomst inte ska räknas

Gjorde lite provkalkyler på sbab. Runt 70-75000 behövs

Sbab anser i sin kalkyl att du ska försörja honom och att hans inkomst inte ska räknas

Gjorde lite provkalkyler på sbab. Runt 70-75000 behövs

Vi är inte gifta! Han kommer inte ha ngt med lgh att göra. Han kommer inte vara skriven på lägenheten. Så jag kommer inte försörja honom

Vi är inte gifta! Han kommer inte ha ngt med lgh att göra. Han kommer inte vara skriven på lägenheten. Så jag kommer inte försörja honom

Nä det förstår jag med.. sbab anser att du ska det i sin kalkyl ändå

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp