• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo - Lån utan UC
7. Loanstep - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Sälja på Blocket

nyfiken

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
13 Oktober 2011
Meddelanden
214
Mottagna reaktioner
115
Poäng
297
Jag har en ouppackad telefon att sälja, en Samsung Galaxy XCover 4s närmare bestämt. Har aldrig någonsin sålt någonting via blocket förut men testade att lägga ut den där nu, för 2.000 kr (nypris 2.790). Ni är väl ett gäng rutinerade Blocket-säljare - hur är gången vid betalning? Någon swishar, jag skickar eller vad är standard? Vill inte bli lurad när/om någon hör av sig =)
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

lanaren360

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
27 April 2016
Meddelanden
584
Mottagna reaktioner
235
Poäng
417
Jag har en ouppackad telefon att sälja, en Samsung Galaxy XCover 4s närmare bestämt. Har aldrig någonsin sålt någonting via blocket förut men testade att lägga ut den där nu, för 2.000 kr (nypris 2.790). Ni är väl ett gäng rutinerade Blocket-säljare - hur är gången vid betalning? Någon swishar, jag skickar eller vad är standard? Vill inte bli lurad när/om någon hör av sig =)

Jag hade ju inte skickat innan betalning. Sen har blocket ett ”blocket kontrakt” man kan använda också.

jävligt smidigt, använde det när jag skulle köpa en grej i höstas.
 

Jaden

Kunnig medlem
Poäng: 307
Blev medlem
13 November 2018
Meddelanden
264
Mottagna reaktioner
109
Poäng
307
De flesta brukar vilja ha via blocketpaket där dom betalar och sen när dom får varan så släpps pengarna. En rätt så seeeg ;) och tradig procedur så jag säljer antingen via direktbetalning på plats(avhämtning) eller förskottsbetalning via swish och sen skickar jag som postpaket....
 

AphexTwin

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
4 Januari 2019
Meddelanden
1 904
Mottagna reaktioner
1 044
Poäng
867
Jag har en ouppackad telefon att sälja, en Samsung Galaxy XCover 4s närmare bestämt. Har aldrig någonsin sålt någonting via blocket förut men testade att lägga ut den där nu, för 2.000 kr (nypris 2.790). Ni är väl ett gäng rutinerade Blocket-säljare - hur är gången vid betalning? Någon swishar, jag skickar eller vad är standard? Vill inte bli lurad när/om någon hör av sig =)
Först och främst blir den där svår att sälja för det där priset. Jag fick liksom precis 6500 för en iPhone 11. Men men, blocketpaketet är extremt segt och inte alls så säkert som folk säger. Men ska du skicka finns inte så många andra alternativ.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp