Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Särskildpost adress/ kronofogden

Om man har en särskildpost adress skickas då ev brev från kronofogden dit? El kommer de till folkbokförningsadressen?

Det kommer definitivt till den särskilda postadressen. Jag har själv haft postbox och allt kom dit. Vill man vara säker kan man ju meddela sin nya särskilda postadress via mail till Kronofogden och till dom olika inkassobolagen också.

För er som bor runt Stockholm rekommenderar jag Brevia Postboxar. Strålande service, inte ett enda felsorterat eller borttappat brev och bra på alla sätt. Står massa skit på olika forum om Brevia, men inget av det påstått dåliga stämde under halvåret jag hade postbox där. Tvärtom.

En smidig lösning medan det väller in Kronofogde-brev under en kortare period, så slipper man må dåligt över det. Rekommenderar bara en sån lösning en kortare tid dock, just för att få breven på ett eget ställe om man bor med andra. Sedan är det alltid bäst att vara öppen och ärlig med familj, partner eller vad det kan vara. Sanningen kommer alltid fram förr eller senare. Dessutom är det ganska dyrt med postbox.

Det gäller alla vanliga brev från Kronofogden. Alltså betalningsförelägganden, utslag, skuld att betala och redogörelse för inkomster och utgifter, årliga brev och liknande.

Det står har jag för mig att delgivningsbrev inte delas ut till särskild postadress, utan ska delas ut till folkbokföringsadressen. Så det skulle väl vara om sådana är märkta på ett speciellt sätt. Så om det är på det viset får man undvika delgivningar och eventuella brev om delgivningar :) Typ från Kronofogden, polisen eller rättsväsendet.

Jag fick inga sådana och har aldrig fått, så jag kan inte svara på hur det går till med sådana eventuella brev.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp