• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo - Lån utan UC
7. Loanstep - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Så arg på mig själv

ekonomiskt_hjärndöd

Ny medlem
Poäng: 1
Blev medlem
31 Mars 2020
Meddelanden
1
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Jag har alltid varit helt hopplös när det kommer till ekonomi. Har aldrig kunnat spara utan att röra. Har aldrig haft tålamod att spara till något utan har alltid tagit krediter eller lån. Och det värsta är att jag belånat väldigt mycket för att hjälpa andra ur pressade ekonomiska situationer också, jag har varit så godtrogen och ställt upp på människor som bara ställt till det för mig i slutändan, men har dock lärt mig många läxor. Men konsekvenserna av all dumhet är tre olika banklån på 680 000 kr som jag tillsammans betalar 6500 kr i månaden för. Tack och lov har jag lyckats hålla mig från kronofogden, men går på knäna varje månad och det slutar nästan alltid med att jag behöver låna pengar för att klara månaden, vilket jag självklart alltid betalar tillbaka så fort lönen kommer, men åh detta känns så ohållbart och jag skäms som en hund för att jag har varit så omogen i mina ekonomiska beslut.
Har precis träffat en ny kärlek, och jag har varit öppen med honom att jag har det tufft ekonomiskt och tyvärr inte kan erbjuda någon ekonomisk trygghet, vilket han inte bryr sig om tack o lov. Men känner att jag inte vill flytta ihop med honom och bli en belastning för honom. Han är ingen förmögen man men har en hyfsat stabil ekonomi vilket jag inte vill sabba.

Hur tusan har ni som har haft det sämre löst detta? Min största önskan i livet är att bli skuldfri, men det känns som en omöjlighet, en dröm som aldrig kan bli sann. Skulle göra vad som helst bara jag fann en lösning.
Har ni några smarta råd till en dumsnäll och korkad människa som precis har vaknat till?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Pidde

V.I.P
Poäng: 457
Blev medlem
11 Februari 2020
Meddelanden
864
Mottagna reaktioner
254
Poäng
457
Jag har alltid varit helt hopplös när det kommer till ekonomi. Har aldrig kunnat spara utan att röra. Har aldrig haft tålamod att spara till något utan har alltid tagit krediter eller lån. Och det värsta är att jag belånat väldigt mycket för att hjälpa andra ur pressade ekonomiska situationer också, jag har varit så godtrogen och ställt upp på människor som bara ställt till det för mig i slutändan, men har dock lärt mig många läxor. Men konsekvenserna av all dumhet är tre olika banklån på 680 000 kr som jag tillsammans betalar 6500 kr i månaden för. Tack och lov har jag lyckats hålla mig från kronofogden, men går på knäna varje månad och det slutar nästan alltid med att jag behöver låna pengar för att klara månaden, vilket jag självklart alltid betalar tillbaka så fort lönen kommer, men åh detta känns så ohållbart och jag skäms som en hund för att jag har varit så omogen i mina ekonomiska beslut.
Har precis träffat en ny kärlek, och jag har varit öppen med honom att jag har det tufft ekonomiskt och tyvärr inte kan erbjuda någon ekonomisk trygghet, vilket han inte bryr sig om tack o lov. Men känner att jag inte vill flytta ihop med honom och bli en belastning för honom. Han är ingen förmögen man men har en hyfsat stabil ekonomi vilket jag inte vill sabba.

Hur tusan har ni som har haft det sämre löst detta? Min största önskan i livet är att bli skuldfri, men det känns som en omöjlighet, en dröm som aldrig kan bli sann. Skulle göra vad som helst bara jag fann en lösning.
Har ni några smarta råd till en dumsnäll och korkad människa som precis har vaknat till?
Jättetuff situation helt klart , men man kan ta sig ur dem djupaste svackorna av ren vilja , jag har levt med löneutmätning på maxbelopp i 13år fått kämpa jobba extra (vid sidan) om jag velat unna mig själv eller familjen semester eller något extra,,,, varit många jobbiga år men man hittar ljusglimtar oxå,,, har du några barn? Mina barn har varit min räddning gett mig extra boost att detta ska jag ta mig f*n klara av om jag dragit på mig skiten ,,, under flera år va jag knappt närvarande mentalt o deprimerad ,,,o hur sjukt det än låter så pengar är inte allt ,,, när man antingen inser att man får släppa allt till kfm eller göra stora uppoffringar för o klara av o beta ner skulder osv så släpper lite av stenarna som man bär runt på ,,skuld ,skam,ångest,,,det mesta släppte för mig när jag insåg att så här får det bli jag är inte mer än människa,,, mina barn fick tillbaka sin pappa en närvarande pappa mer målmedveten mer jävlar Annama,,,, o det där med o träffa nån o lägga korten på bordet är ju helt rätt jag lever med min sambo sen många år tillbax o jag sa som det var ganska omgående när vårt förhållande blev seriöst annars kommer det def o krascha,,,, o man ger den andre en ärlig chans o tycka om dig för dig,,, ja jag skulle kunna skriva hela kvällen men ville bara säga att allt går om man bara vill
 

KassaKon

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 277
Blev medlem
30 Januari 2019
Meddelanden
2 830
Mottagna reaktioner
1 838
Poäng
1 277
Vad har du för räntor och amorteringstakt?
 

evilina

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
5 April 2018
Meddelanden
1 542
Mottagna reaktioner
1 086
Poäng
867
Hur ser dina lån och förutsättningar ut? Kan du skriva ner olika lån med amortering/ränta samt inkomst blir det lättare för oss att komma med input. Kram
 

evilina

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
5 April 2018
Meddelanden
1 542
Mottagna reaktioner
1 086
Poäng
867
Grattis till din nya kärlek förresten, njut av den känslan :)
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 302
Mottagna reaktioner
12 800
Poäng
9 787
6500 i månaden lät ganska lindrigt för så stora lån
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp