Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Söka privatlån - BA, lågt deklarerad.

Hej forumet!

Har tänkt att ansöka om 150-200k i ett privatlån. Har lärt mig mycket via detta forum men behöver mer input innan jag väljer att söka.

Mina förutsättningar på upplysning är följande:

Gift
54500:- Deklarerad inkomst. (Studier)
1BA som går ut 20230715.
Bolån idag på 1,85 miljon. (925000 är mitt)
Uc på 4,3
3ff varav två går ut i Januari.

Efter nytt jobb har jag idag en månadslön på 31000 som med lätt övertid och tillägg hamnar ca 55000-65000 i månaden.
Kommer ha deklarerat ca 470k tills nästa år. (Ej jobbat hela året).

Förutom min BA är problemet min deklarerade inkomst om jag söker tex via Lendo.
Skulle samtal till lånegivare med egen kopia vara ett bättre alternativ samt lämna in kopia på lönebesked?

Tack på förhand.

Hej forumet!

Har tänkt att ansöka om 150-200k i ett privatlån. Har lärt mig mycket via detta forum men behöver mer input innan jag väljer att söka.

Mina förutsättningar på upplysning är följande:

Gift
54500:- Deklarerad inkomst. (Studier)
1BA som går ut 20230715.
Bolån idag på 1,85 miljon. (925000 är mitt)
Uc på 4,3
3ff varav två går ut i Januari.

Efter nytt jobb har jag idag en månadslön på 31000 som med lätt övertid och tillägg hamnar ca 55000-65000 i månaden.
Kommer ha deklarerat ca 470k tills nästa år. (Ej jobbat hela året).

Förutom min BA är problemet min deklarerade inkomst om jag söker tex via Lendo.
Skulle samtal till lånegivare med egen kopia vara ett bättre alternativ samt lämna in kopia på lönebesked?

Tack på förhand.
En korrigering är att 925000 inte är ditt, ni är solidariskt ansvariga till sista kronan. Om den andra låntagaren tappar sin inkomst, avlider eller går upp i rök ska hela lånet betalas av dig.

Den lösning föreslår är vad du kan göra, du ska ha en god portion tur att hitta någon som orkar ge sig på den manuella prövningen.

En korrigering är att 925000 inte är ditt, ni är solidariskt ansvariga till sista kronan. Om den andra låntagaren tappar sin inkomst, avlider eller går upp i rök ska hela lånet betalas av dig.

Den lösning föreslår är vad du kan göra, du ska ha en god portion tur att hitta någon som orkar ge sig på den manuella prövningen.
Så sant, har fått för mig att man räknade halva när man ansökte. Tack!

Om jag går den manuella vägen, vilka förmedlare skulle ni här på forumet föreslå att jag borde kolla med? Utifrån min BA.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp