Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Söka samlingslån nu?

Har tidigare bett om råd angående samlingslån...och gör det igen då min uc-risk har sjunkit en del.

150 000 synligt på uc
Ca 100 000 ej synligt på uc
Inga skulder hos KF och inga anmärkningar
Inkomst 2019: 318 000
Underskott: 17 000
Uc-risk: 6.9%
5 ff varav 2 försvinner 24 feb och de 3 sista i slutet på april.

Kan jag med dessa förutsättningar söka ett samlingslån på 250 000 redan idag och få erbjudanden?

Eller behöver jag vänta och se vad som händer med uc-risken efter 24:e februari? Stor skillnad på 5 ff och 3 ff?

Tacksam för svar

Är det ingen panik så hade jag väntat. Borde gå ner något.

Du skriver inte vad som är viktigt med samlingslånet. Är det räntan? Då ska du nog vänta. Måste du ha ett samlingslån nu för att du inte går runt? Sök.
Du kommer säkert få bud, men det beror på vad som är viktigast för dig.

Visst vill jag som alla andra att räntan blir så låg som möjligt. Men samtidigt så blir räntan lägre än nu oavsett. Väger över en del för att jag vill söka nu. Frågan är bara om någon eller några kommer att nappa med mina förutsättningar?
Och vad gör jag om jag inte får ett lån nu?
Kan jag då vänta till 24:e februari och söka igen? Ja jag vet att jag kan men kommer det att funka?

Visst vill jag som alla andra att räntan blir så låg som möjligt. Men samtidigt så blir räntan lägre än nu oavsett. Väger över en del för att jag vill söka nu. Frågan är bara om någon eller några kommer att nappa med mina förutsättningar?
Kan jag då vänta till 24:e februari och söka igen? Ja jag vet att jag kan men kommer det att funka?
kan du gå runt ekonomiskt till 24e så skulle jag vänta och se vad betyget blir då

Såhär, ja får du erbjudande blir räntan lägre än nu säkert oavsett. Problemet är att om du väntar 1 månad så du kanske inte får bättre ränta men då har det kostat dig 1 månad (känns ej så farligt i sammanhanget tkr jag). Om du söker nu o får ner din ränta, bra, men eventuellt får du ned den ännu mer om du väntar 1 månad bara. Uppsidan är större på att vänta tycker jag än risken med att söka nu och eventuellt behöva vänta längre än 1 månad för bättre förutsättningar.

Jo jag förstår såklart hur ni tänker och hade med största sannolikhet gett samma råd om det gällde någon annan.
Om ekonomin går ihop denna månad så väntar jag till den 24:e februari.

Inte lätt att svara på men undrar hur betyget skulle ändras med en förfrågan nu och en i slutet av februari. Med tanke på att två ff försvinner då också. Problemet är kanske att bankerna drar öronen åt sig om jag söker ett lån på samma belopp både i januari och februari?

Jo jag förstår såklart hur ni tänker och hade med största sannolikhet gett samma råd om det gällde någon annan.
Om ekonomin går ihop denna månad så väntar jag till den 24:e februari.

Inte lätt att svara på men undrar hur betyget skulle ändras med en förfrågan nu och en i slutet av februari. Med tanke på att två ff försvinner då också. Problemet är kanske att bankerna drar öronen åt sig om jag söker ett lån på samma belopp både i januari och februari?

jag tror det är riskabelt att söka i Jan och i feb. Söker du i Jan vänta minst 3 månader men helst 6.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp