• På onsdag skickas den in, delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Söka via förmedlare, men strunta i den?

Hejohopp

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
12 Mars 2023
Meddelanden
13
Mottagna reaktioner
1
Poäng
6
Hej!
Har en fundering. Om jag söker via en förmedlare och via dem får ett erbjudande hos en aktör. Kan jag då ringa den direkt och på så vis gå runt den avgift som förmedlaren får och lägga på min ränta, eller finns det någon spärr mot det?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Henke054

Kunnig medlem
Poäng: 207
Blev medlem
30 Juli 2022
Meddelanden
286
Mottagna reaktioner
63
Poäng
207
Ja exempelvis Collector bank. Dom går på samma uc, du slipper avgift plus att du får lite lägre ränta.
 

Hejohopp

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
12 Mars 2023
Meddelanden
13
Mottagna reaktioner
1
Poäng
6
Det låter ju överlägset. Är det några banker man vet att det inte funkar på?
 

Zaozi

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 637
Blev medlem
27 April 2020
Meddelanden
1 286
Mottagna reaktioner
687
Poäng
637
Det är mig veterligen bara Collector bank som erbjuder lägre ränta om man söker direkt via dom. Och det är inte för att förmedlaren lägger på någon avgift på ditt lån, för det gör dom givetvis inte. Utan Collector bank gör så för att slippa betala ersättning till förmedlaren för förmedlad kund.
 

SkuldFriUtmaning

Viktig medlem
Poäng: 61
Blev medlem
18 Mars 2023
Meddelanden
53
Mottagna reaktioner
17
Poäng
61
Nej, det stämmer inte. De får inte göra så och de ser att du har fått ett erbjudande från dem via en förmedlare. Ny UC vid en ny ansökan och det måste gå minst en vecka.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp