Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Sökte på advisa, olika UC betyg

Fick detta förklarat för mig en gång, om du söker på t ex Advisa eller Lendo med 3,2 i score så är det också den score som alla långivare ser. Att det sedan står en annan score i papperskopian du får hem beror på att dessa kommer senare och är inget du behöver bry dig om. UC-systemet räknar alltså upp din score automatiskt för varje papperskopia (förfrågan) som skickas till dig, (som om du hade gjort 15 enskilda förfrågningar på en dag), men det där lägger sig sen snabbt. Din faktiska score är den som du ser när du loggar in på minUC.

Jag sökte på Lendo i våras och det var olika score på alla omfrågningskopior som togs. Ingen score var den andra lik. Det var dock inte så att den var lägst på första omfrågningskopian och sedan blev högre och högre för varje kopia som togs. Den varierade både upp och ner. Jag tror nog mest på förklaringen att alla banker/kreditgivare har olika parametrar de prövar en emot och därav är inte det betyg och den UC-score man ser på t.ex. Min UC en absolut sanning. Jag tycker verkligen inte att det borde vara så, men det verkar dessvärre vara så.

Jag sökte på Lendo i våras och det var olika score på alla omfrågningskopior som togs. Ingen score var den andra lik. Det var dock inte så att den var lägst på första omfrågningskopian och sedan blev högre och högre för varje kopia som togs. Den varierade både upp och ner. Jag tror nog mest på förklaringen att alla banker/kreditgivare har olika parametrar de prövar en emot och därav är inte det betyg och den UC-score man ser på t.ex. Min UC en absolut sanning. Jag tycker verkligen inte att det borde vara så, men det verkar dessvärre vara så.

Hmmm... ja det skulle ju kunna vara så att alla banker/kreditgivare köper sin "egen" UC score.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp