Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Samla lån med bra UC-score – söka för hela beloppet eller bara skitlånen?

Hej.
Måste bli av med 5 st skitlån till höga räntor utanför uc på totalt 148.000kr

har även 3 stycken lån på banker till totalt 524.000kr med ränta mellan 7.7 och 8.4 procent.

ska jag söka på 150.000kr för att få bort skitlånen eller på allt?

uc betyg 0.6
1 förfrågan 10 månader gammal
Uc score= mycket bra
Inkomst 486.000 kr
3 krediter som syns marginalen bank 2 st och sevenday bank 1 st totalt 524.000kr

Om du redan har bra ränta så är det bara dumt inkludera dom i en ny ansökan.
Ta skitlånen enbart :)

Tvek på att du får något vettigt erbjudande, dina lån överstiger redan din inkomst (som för övrigt inte är jättehög...)

Fortfarande så svårt att få lån numera så det gäller verkligen att optimera förutsättningarna så man inte bränner av förfrågningar i onödan. Jag förstår 100 procent situationen att du vill/behöver få bort skitlånen. Men det gäller nog ändå att sträcka ut tålamodet och ta det i mindre steg för att alls få till något.

Jag hade först väntat ut den sista förfrågningen. Sedan hade jag nog också väntat ut att din synliga låne-klump var mindre än registrerad inkomst (eller var den det redan? Är 524 synligt på UC eller är det totalt). Jag tror många låneinstitut automatiskt sorterar bort en om man har mer än 1.0 i belåningsgrad tyvärr.

Har du något utrymme alls att amortera extra eller kan du få till det med extrajobb, försäljning eller så?

Min erfarenhet är att man lätt blir för ivrig och sen ångrar sig att man inte sökte lite senare när förutsättningarna var lite bättre.

Dina synliga lån låter ändå vettiga. Målet nu måste vara att få bort de andra. Sen på några år jobba mot att få ner det mot först kanske två och slutligen ett blanco kanske.

Hur stort är det synliga kreditutrymmet förresten? Och hur mycket av det är utnyttjat i dagsläget?

Senast ändrad:
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp