Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Samla smålån och behålla ett stort

Hejsan, håller på och hjälper en vän med hans ekonomi lite men jag känner att jag behöver en second opinion på hans situation och hur den bäst skall lösas.

Hans situation
* Sjukskriven 25% Arbetslös 75%
* Taxerad inkomst 2019 350k
* UC förfrågningar: 10 st

* Skulder totalt ca 350-400k 1 stort på runt 240 tusen med 3% ränta & 2 st olika lån på 35000 med 15% ränta & sedan 3 st olika lån hos credigo, credway och sambla totalt ca 75-80k med 29% effektiv ränta.

Jag tror att han skall försöka behålla lånet på 240k och sen samla alla andra till ett enda lån med en bättre ränta. Vilka bolag är bäst för dettta, forex är inte ett alternativ. Lendo?

Han kommer ju aldrig att få bättre ränta än 3% på ett blancolån á 250.000 så det ska han givetvis behålla.

Sök på Lendo.. ni måste ange att han är abställd som vanligt med lönen som han hade 2019..att han har jobbet kvar. vänta 1 vecka till 2019 uppdaterats hos UC.

Ange att ni ska samla lån och skriv summan som ska samlas.. ni bör då få erbjudanden.. sedan är det ju bara att välja en aktör och hoppas att de inte vill ha lönespec osv.. normalt borde de inte villa ga det men man vet aldrig i coronatider..

obs. Ingen kommer ge lån om ni anger 25% sjukskriven , 75% arbetslös. så här måste ni vara lite kreativ.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp