• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Samlings lån, behöver er åsikt samt expteris!

frånmiljonen

Ny medlem
Poäng: 1
Blev medlem
12 Maj 2022
Meddelanden
3
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Hej!

Har suttit och läst på detta forum ett bra tag i mitt liv nu. Tack för all läsning!!

Min utsikt:
Bruttoinkomst: 515 000kr förra året
4,68 Riskprognos UC
4st Förfrågningar, inga belopp på förfrågningarna(gör det någon skillnad?)

2st är Entercard
1 Rocker
1 Länsförsäkringar (blev kund så de gjorde en förfrågan :(. )

En av FF (Entercard) går ut nu den 19 Maj resten är i September och Januari nästa år...

Avslutat två stycken krediter som jag inte hade utnyttjat, det har ännu inte uppdaterats på UC
Tror ni detta kommer göra nån skillnad samt att en FF försvinner den 19 maj för min riskprognos?

Har för övrigt haft spelpaus i snart två år. Så finns inga sådana transaktioner kvar.

Funderar på att göra ett samlings lån på Zmarta, är det en ide att göra det den 19maj och hoppats att UC går ner eller tror ni jag behöver vänta längre?
Tanken är att samla in Klarna, Komplett Bank, Entercard kreditkort, Komplett kreditkort och Qliro. Det blir 183 500kr.
Tror ni jag har chans på att få ett lån? Är det dumt att samla in Rocker lånet där också?(303 500kr då)
Allt det där och Rocker ihop betalar jag cirka 10 500kr i månaden på nu, kollat på Zmarta och då kan jag hamna runt 3000kr om jag väljer 12 år.
Klarar tyvärr inte riktigt av alla månadsbetalningarna som det är nu och behöver få ner det en bit för att ha chans att betala av allt rätt!

Läst mycket om snöbollseffekten också, går den att göra på om man samlar ihop ovanstående eller ni rekommenderar kanske att göra den direkt?
Eller vad hade ni gjort i min sits? Hit me

Klarna36 000
Komplett Bank14 000
Entercard Kreditkort75 000
Komplett Kreditkort34 000
Qliro24 500
Entercard Lån Privat300 000
Rocker120 000
Swedbank Lån Privat253 000
Swedbank Lån Privat121 000
Swedbank Lån Privat14 000
Volvo Finans146 000
 
Senast ändrad:
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Doodles

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
4 September 2020
Meddelanden
2 383
Mottagna reaktioner
1 907
Poäng
1 247
Så 185k i krediter och ca 940k i blanko. Att ta bort outnyttjade krediter ger marginella skillnader men kan vara det du behöver för att komma ner under 4%.
skulle definitivt försöka samla alla krediter när din score är bra, helst mycket bra.
Om månadskostnaden är för höga på blankolånen skulle jag kontakta respektive lånegivare och förlänga återbetalningstiden. Inte flytta på lånet pga redan betalda räntor.
Du ligger däremot på gränsen för att kunna bli beviljad pga dina lån överstiger 2x inkomst. Inte omöjligt men mycket tveksamt. UC är i detta läge väldigt viktigt.
Sedan inte glömma att bankerna har egna riskberäkningar, så kom gärna en bra bit under 4.
 

Dunder

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 427
Blev medlem
23 Augusti 2021
Meddelanden
2 547
Mottagna reaktioner
2 157
Poäng
1 427
Med tanke på att jag precis startade kontot i hopp om att få kontakt med nya potentiella kunder som kan förbättra sin lånesituation via vår tjänst så tycker jag 0 poäng är rimligt.
Börja skriv ordentligt då var du är ifrån företag osv. Annars ringer ingen om du ba skriver sådär tror folk det är fejk.
 

frånmiljonen

Ny medlem
Poäng: 1
Blev medlem
12 Maj 2022
Meddelanden
3
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Så 185k i krediter och ca 940k i blanko. Att ta bort outnyttjade krediter ger marginella skillnader men kan vara det du behöver för att komma ner under 4%.
skulle definitivt försöka samla alla krediter när din score är bra, helst mycket bra.
Om månadskostnaden är för höga på blankolånen skulle jag kontakta respektive lånegivare och förlänga återbetalningstiden. Inte flytta på lånet pga redan betalda räntor.
Du ligger däremot på gränsen för att kunna bli beviljad pga dina lån överstiger 2x inkomst. Inte omöjligt men mycket tveksamt. UC är i detta läge väldigt viktigt.
Sedan inte glömma att bankerna har egna riskberäkningar, så kom gärna en bra bit under 4.
Hej! Loggade precis in på minuc och ser att krediterna är borta samt att allt är uppdaterat. Min riskprognos har höjts till 5,82?
Förstår knappt, är till och med avbetalat runt 20 000 på allt... Kändes ju hopplöst att komma en bra bit under 4 nu.

Vad hade du lagt fokus på att betala av? Enbart krediterna och försöka förlänga återbetalningstiden på alla blanco lån?
 

Doodles

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
4 September 2020
Meddelanden
2 383
Mottagna reaktioner
1 907
Poäng
1 247
Hm det kan hända pga dina nyttrade krediter ökade i procent. Innan nyttjade du kanske 50% av tillgängliga krediter medan nu 100% även om den totala skulden minskade.
Ja, lägg fokus på krediterna och förläng återbetalningstiden så det går runt. Använd alla pengar som blir över till att släcka krediterna, de står för mer än hälften av din UC risk.
 

frånmiljonen

Ny medlem
Poäng: 1
Blev medlem
12 Maj 2022
Meddelanden
3
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Hm det kan hända pga dina nyttrade krediter ökade i procent. Innan nyttjade du kanske 50% av tillgängliga krediter medan nu 100% även om den totala skulden minskade.
Ja, lägg fokus på krediterna och förläng återbetalningstiden så det går runt. Använd alla pengar som blir över till att släcka krediterna, de står för mer än hälften av din UC risk.
Haha vilken otur, trodde det var en bra grej att ta bort sånt. Om man ansöker om att förlänga återbetalningstiden, görs det en ny upplysning då?
Brukar det vara enkelt att förlänga? Ska man ge någon anledning att man tex har det tufft nu eller vad hade du gjort?
Tänkte jag skulle ringa runt lite nu efter jobbet idag
 

Doodles

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
4 September 2020
Meddelanden
2 383
Mottagna reaktioner
1 907
Poäng
1 247
Haha vilken otur, trodde det var en bra grej att ta bort sånt. Om man ansöker om att förlänga återbetalningstiden, görs det en ny upplysning då?
Brukar det vara enkelt att förlänga? Ska man ge någon anledning att man tex har det tufft nu eller vad hade du gjort?
Tänkte jag skulle ringa runt lite nu efter jobbet idag
Det brukar de inte ta, alltså ny UC. Men fråga när du pratar med de. Många har redan sådana funktioner tillgängliga på ”mina sidor ” men vissa måste man ringa. Om de inte har den möjligheten, fråga om tillfällig räntefritt/amorteringsfritt. T.ex Ikano är sjysta genom att man får ha amorteringsfritt i 6 månader. Andra brukar ha andra lösningar. Och använd pengarna till att lösa krediterna! Inget annat, annars kommer man inte ur träsket.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp