• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Samlingslån 300000 kr, vad tror ni?

Krelf

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 817
Blev medlem
8 Oktober 2020
Meddelanden
2 192
Mottagna reaktioner
906
Poäng
817
Nu är lånet klart! Tänkte jag skulle uppdatera er här. Jag angav endast det som fanns på UC. Vågade inte chansa.
Nu har jag klarna och eurocard som jag skulle behöva slå ihop. Men väntar nog någon månad.
Känns grymt skönt! 5 lån blev till 1!

När uppdateras min uC så man ser att krediterna försvunnit och att mitt UC betyg blir bättre?
Ca 15 oktober
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Fadedfromblack

Aktiv medlem
Poäng: 7
Blev medlem
30 Oktober 2021
Meddelanden
28
Mottagna reaktioner
2
Poäng
7
Nu är lånet klart! Tänkte jag skulle uppdatera er här. Jag angav endast det som fanns på UC. Vågade inte chansa.
Nu har jag klarna och eurocard som jag skulle behöva slå ihop. Men väntar nog någon månad.
Känns grymt skönt! 5 lån blev till 1!

När uppdateras min uC så man ser att krediterna försvunnit och att mitt UC betyg blir bättre?
En fråga, fick du ett besked via post och framgick det i så fall exakt vilka lån som blev kvittade eller var det mer ”Tack, ditt lån är nu utbetalt!” och inga ”detaljer” så att säga.
 

Morran

V.I.P
Poäng: 187
Blev medlem
3 Januari 2021
Meddelanden
300
Mottagna reaktioner
53
Poäng
187
Hej!
Nej vissa papper via snigelposten. Fick fylla i fullmakten för de lånen som skulle betalas.
Därefter skickade de en kvittens på de lånen som betalats, men den kvittensen kom på kivra.

Prova att be dem skicka fullmakt och skuldebrev via kivra om du får ett lån beviljat. lite smidigare så man slipper få o brevlådan.
 

Fadedfromblack

Aktiv medlem
Poäng: 7
Blev medlem
30 Oktober 2021
Meddelanden
28
Mottagna reaktioner
2
Poäng
7
Hej!
Nej vissa papper via snigelposten. Fick fylla i fullmakten för de lånen som skulle betalas.
Därefter skickade de en kvittens på de lånen som betalats, men den kvittensen kom på kivra.

Prova att be dem skicka fullmakt och skuldebrev via kivra om du får ett lån beviljat. lite smidigare så man slipper få o brevlådan.
Tack för svar! Det var goda nyheter. Jag har skickat in fullmakt och underskrivna avtal. 10 lån totalt blev det, 5 synliga på UC och 5 utanför UC. Hoppas verkligen det går igenom! Skulle göra underverk för min ekonomi. Inte fått några kompletteringar ännu, min medlåntagare har utmärkt UC, men det kanske kommer efter skuldebrevet är skickat?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp