Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
4.
Klaralån
- Lån utan UC
5.
Brixo Privatlån
- Ingen UC
6.
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Tomly
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Flexkontot
- Swish, ingen UC
10.
Ferratum
- Lån utan UC
11.
Brixo
- Swish-utbetalning & Ingen UC
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Lån
Större lån & Samlingslån
Samlingslån - hur tänka?
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Puffinss" data-source="post: 136715" data-attributes="member: 4665"><p>Hej!</p><p></p><p>Tänkte vända mig till er för att få råd i hur jag ska tänka. Har samlat på mig lite spridda krediter. Månadskostnaderna äter upp inkomsten och det blir svårt att amortera på någon av lånen eftersom räntorna är så pass höga. Läge för samlingslån, med andra ord. Frågan är bara - hur ska jag tänka?</p><p></p><p>För närvarande ser det ut på följande sätt:</p><p>Inkomst 2017: 181 500 (Studerade heltid)</p><p>Inkomst 2018: 298 000.</p><p></p><p></p><p>Lån (UC):</p><p><a href="https://www.xn--lnforum-exa.se/besok/66" target="_blank">Norwegian</a>: 34 500</p><p>SEB 1: 15 100</p><p>SEB 2: 64 000</p><p>SEB Credit: 18 400 / 20 000</p><p></p><p>Här ligger också:</p><p>Ikea: 0 / 5 000</p><p></p><p>Övrigt:</p><p><a href="https://www.xn--lnforum-exa.se/besok/9024" target="_blank">Credway</a>: 25 000</p><p>Klarna 7 500</p><p></p><p>Månadskostnaderna landar på runt 4900-5400 kr per månad. Utöver det har jag CSN-lån (ca 1050 kr/månad samt en glad överraskning from. idag - 1000 kr extra i återkrav/månad).</p><p></p><p>Total skuld bortsett från CSN är alltså 164 500 (varav 132 000 synligt på UC).</p><p></p><p>Jag har 10 FF och 25.4 % beräknad risk (453 betyg). Två av dessa är för ett huslån på 892 000 som blev beviljat. Förfrågningarna försvinner under hösten/början av nästa år. Inga anmärkningar.</p><p></p><p>Att köra via någon av samlingstjänsterna känns lönlöst, i alla fall tills dess att inkomsten uppdateras i juni. Finns det något annat jag kan göra för att förbättra situationen tills dess? När är det läge att samla?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Puffinss, post: 136715, member: 4665"] Hej! Tänkte vända mig till er för att få råd i hur jag ska tänka. Har samlat på mig lite spridda krediter. Månadskostnaderna äter upp inkomsten och det blir svårt att amortera på någon av lånen eftersom räntorna är så pass höga. Läge för samlingslån, med andra ord. Frågan är bara - hur ska jag tänka? För närvarande ser det ut på följande sätt: Inkomst 2017: 181 500 (Studerade heltid) Inkomst 2018: 298 000. Lån (UC): [URL='https://www.xn--lnforum-exa.se/besok/66']Norwegian[/URL]: 34 500 SEB 1: 15 100 SEB 2: 64 000 SEB Credit: 18 400 / 20 000 Här ligger också: Ikea: 0 / 5 000 Övrigt: [URL='https://www.xn--lnforum-exa.se/besok/9024']Credway[/URL]: 25 000 Klarna 7 500 Månadskostnaderna landar på runt 4900-5400 kr per månad. Utöver det har jag CSN-lån (ca 1050 kr/månad samt en glad överraskning from. idag - 1000 kr extra i återkrav/månad). Total skuld bortsett från CSN är alltså 164 500 (varav 132 000 synligt på UC). Jag har 10 FF och 25.4 % beräknad risk (453 betyg). Två av dessa är för ett huslån på 892 000 som blev beviljat. Förfrågningarna försvinner under hösten/början av nästa år. Inga anmärkningar. Att köra via någon av samlingstjänsterna känns lönlöst, i alla fall tills dess att inkomsten uppdateras i juni. Finns det något annat jag kan göra för att förbättra situationen tills dess? När är det läge att samla? [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Lån
Större lån & Samlingslån
Samlingslån - hur tänka?
Topp