• På onsdag skickas den in, delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Samlingslån

Masdal

Viktig medlem
Poäng: 21
Blev medlem
18 April 2022
Meddelanden
55
Mottagna reaktioner
4
Poäng
21
Hej allihopa!
jag har nu sökt samlingslån på 600k hos Lendo och fick tre olika erbjudanden. De ”bästa” var Nordax bank 400K och räntan 9.9%.
jag sökt även hos Advisa två timmar senare och fått bättre erbjudande faktiskt. Collector erbjud 500k och räntan 12.3% jag tänkte ringa dem å förhandla räntan. Men det står lösenkrav ”
  • Signera lösenfullmakt
  • Lägsta lösenkrav är 88000 kr
Långivaren beviljar dig lånet förutsatt att de får betala av dina befintliga skulder åt dig. Långivaren skickar med en lösenfullmakt där du fyller i de lån som ska lösas. På så sätt slipper du kontakta dina tidigare långivare på egen hand för att betala av gamla skulder!”
vad innebär detta, alltså kan man säga till dem att lösa två lån på 100k och ha resten på mitt konto eller måste de lösa alla lån?
Ni som är nyfikna på min situation
Inkomst 2021
357k - underskott 37k
5 st lån på 680k
Riskprognose 0,6%
Inga ff
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

brokoly

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
16 Juni 2017
Meddelanden
614
Mottagna reaktioner
215
Poäng
417
Hej allihopa!
jag har nu sökt samlingslån på 600k hos Lendo och fick tre olika erbjudanden. De ”bästa” var Nordax bank 400K och räntan 9.9%.
jag sökt även hos Advisa två timmar senare och fått bättre erbjudande faktiskt. Collector erbjud 500k och räntan 12.3% jag tänkte ringa dem å förhandla räntan. Men det står lösenkrav ”
  • Signera lösenfullmakt
  • Lägsta lösenkrav är 88000 kr
Långivaren beviljar dig lånet förutsatt att de får betala av dina befintliga skulder åt dig. Långivaren skickar med en lösenfullmakt där du fyller i de lån som ska lösas. På så sätt slipper du kontakta dina tidigare långivare på egen hand för att betala av gamla skulder!”
vad innebär detta, alltså kan man säga till dem att lösa två lån på 100k och ha resten på mitt konto eller måste de lösa alla lån?
Ni som är nyfikna på min situation
Inkomst 2021
357k - underskott 37k
5 st lån på 680k
Riskprognose 0,6%
Inga ff
Ja, du har ett lägsta lösenkrav dvs. att dem måste få lösa minst 88k av dina lån för att bevilja lånet, resten betalas ut till dig
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp