• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Sammanställning av alla inkassobolag

Trixie

Aktiv medlem
Poäng: 92
Blev medlem
29 Juni 2018
Meddelanden
32
Mottagna reaktioner
21
Poäng
92
Hej!

Lång historia kort. Pga spelmissbruk sen 7mån tillbaka har jag låtit allt falla till KFM. Jag har en pågående löneutmätning sedan 1 månad tillbaka.
Jag har tänkt ansöka om en skuldsanering men det är mer eller mindre omöjligt för mig att lokalisera vart alla skulder ligger.

Just nu har jag 17st hos KFM. Jag vet att en del inte skickar vidare till KFM direkt.
Har nån något tips på hur jag bäst kan samla allt inför en ansökan om skuldsanering? Ska man googla upp alla inkassobolag och maila dessa för att se om man har något skuldsaldo eller finns det något smidigare sätt?
Det blir tyvärr lite såhär när man inte brytt sig. Min tanke var att låta allt falla till KFM och därefter söka om en sanering på allt som ligger hos dom innan jag insåg att allt kanske inte går vidare till dom...

Alla tips mottages med öppna armar!
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 847
Mottagna reaktioner
12 597
Poäng
9 787
Ta hjälp av kommunens budget och skuldrådgivare
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 847
Mottagna reaktioner
12 597
Poäng
9 787
Hej,

Tack för svar. Jag har redan träffat henne 2 gånger men hon har inte nämnt något om det.

Vad skulle dom göra menar du?

Dom brukar ha färdiga listor/mail att skicka ut förfrågan till alla inkassobolag, förutsätter fullmakt
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp