• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Santander inkasso uppsägning?

Skogsmulle

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
28 Mars 2016
Meddelanden
1 382
Mottagna reaktioner
373
Poäng
517
Minns inte när exakt jag fick uppsägningsbrevet. Det kom inte i kivra utan med vanlig post men i början på juni var det, har slängt det så minns inte exakt. Sen hade jag till den sista juni att betala. Men de skickar till inkasso runt 5-6 i nästa månad så man har ytterligare ett par dagar att betala.
Hur har det gått för dig? Hann du betala in pengarna? Och hur många månader låg du efter när du fick uppsägningsbrevet?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Skogsmulle

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
28 Mars 2016
Meddelanden
1 382
Mottagna reaktioner
373
Poäng
517
Jag hann betala in. Hade inte betalt på 3 månader.

Hej igen!

Förlåt att jag tjatar
Men när du fick uppsägningsbrevet hade du då inte betalt på 3 månader och fick uppsägningsbrev på den 4 månaden? Fick du då chans att betala ikapp det som du låg efter?

Någon annan som varit nära eller blivit uppsagd från santander lån?
 

Skogsmulle

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
28 Mars 2016
Meddelanden
1 382
Mottagna reaktioner
373
Poäng
517
Jag är nu 4 mån efter och ringde och sa jag har det tufft... Fick betala 359 kr månaden i 8 mån till och börjar med... Slapp alla Fakturorna som jag var efter med... Dom var kanon när jag ringde.... Så testa att ringa
Hej!

Vet att tråden är 2 år gammal men chansar på svar

När du fick bwtslningsuppgörele med santander? Fick du något papper eller bekräftelse på det? Jag fick en uppgörelse på 6 månader och fick summa som ska in den här månaden. Men de sa att de inte skickar ut något? Men har namn på de jag pratat med.
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 727
Mottagna reaktioner
2 610
Poäng
1 857
Hej!

Vet att tråden är 2 år gammal men chansar på svar

När du fick bwtslningsuppgörele med santander? Fick du något papper eller bekräftelse på det? Jag fick en uppgörelse på 6 månader och fick summa som ska in den här månaden. Men de sa att de inte skickar ut något? Men har namn på de jag pratat med.
Ingen fara :) fick ingen bekräftelse ! Men kom ny faktura månader efter med det låga beloppet :)
 

Kharin

Kunnig medlem
Poäng: 307
Blev medlem
10 Januari 2018
Meddelanden
280
Mottagna reaktioner
100
Poäng
307
Hej igen!

Förlåt att jag tjatar
Men när du fick uppsägningsbrevet hade du då inte betalt på 3 månader och fick uppsägningsbrev på den 4 månaden? Fick du då chans att betala ikapp det som du låg efter?

Någon annan som varit nära eller blivit uppsagd från santander lån?
Jag fick uppsägningsbrevet den fjärde månaden. Alltså 4 månaders belopp jag var tvungen att betala in för att lånet inte skulle gå vidare till inkasso.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp