• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Santander Inkasso

Oroadkonsument

Ny medlem
Poäng: 1
Blev medlem
9 Februari 2022
Meddelanden
2
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Hejsan,

Tänkte om någon kan hjälpa mig, jag är lite oroad över en sak.

Jag har haft lite problem med betalningarna till Santander, men gjorde igår en slutbetalning till de på hela kreditkortsbeloppet för att avsluta ärendet. Men av en slump gick jag in på deras hemsida och såg att mitt kort var inte kvar där. Sen såg jag även när jag själv gick in på intrums hemsida och såg att de påbörjat ett inkassoärende. Hon i telefon kunde inte svara så jättemycket men jag undrar har jag fått en missskött kredit nu?

För Inkassoärendet har inte ens hunnits skapas och jag har inte fått någon avisering men ser inget heller på minUC. Är det någon här som har koll på hur det funkar med santander?

Tack på förhand
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 087
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 869
Mottagna reaktioner
13 100
Poäng
10 087
Kan vara läge att betala in inkassoavgiften till Intrum om inte annat..
 

Oroadkonsument

Ny medlem
Poäng: 1
Blev medlem
9 Februari 2022
Meddelanden
2
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Kan vara läge att betala in inkassoavgiften till Intrum om inte annat..
Jo men precis, problemet är att min skuld var på 22300 men på själva fakturan jag betalade var 23240. Men intrum har registrerat ärendet idag, men eftersom jag skickade in kvitto på att beloppet bokförts idag så kommer de inte göra något mer från deras sida. Men de kan inte svara på Santanders policy hur det fungerar.
 

Maria N

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 597
Blev medlem
11 Juni 2021
Meddelanden
1 042
Mottagna reaktioner
558
Poäng
597
Jo men precis, problemet är att min skuld var på 22300 men på själva fakturan jag betalade var 23240. Men intrum har registrerat ärendet idag, men eftersom jag skickade in kvitto på att beloppet bokförts idag så kommer de inte göra något mer från deras sida. Men de kan inte svara på Santanders policy hur det fungerar.
Jag fick det av dem efter det hade gått till inteum, men det dröjde ett tag.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp