• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Santander vill att jag ringer upp?

Ljusare_Tider

Viktig medlem
Poäng: 102
Blev medlem
22 Oktober 2018
Meddelanden
67
Mottagna reaktioner
20
Poäng
102
Hej

Har blivit beviljad ett Lån hos Santander via lendo, hela processen gick smidigt och när allt var klart så stod det att dom skulle betala ut pengarna inom 1-3dagar.

Har Dock fått ett sms ifrån dom nu där dom vill att jag ringer upp, ska givetvis göra detta på måndag när dom öppnar men blir så nojig om det kommer innebära problem eller om dom bara vill ställa några kontrollfrågor?


Vad är eran erfarenhet av Santander?
Har dom ringt och i sådana fall vad har dom viljat?

Tacksam för eventuell erfarenhet så man kan förbereda sig lite och förhoppningsvis lugna nerverna.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Squashen

V.I.P
Poäng: 607
Blev medlem
22 December 2021
Meddelanden
733
Mottagna reaktioner
686
Poäng
607
Kan vara att de vill sälja på dig låneskydd försäkringen. Flera långivare jag haft har försökt med det efter att man signat men jag vägrar.
 

caldoreon

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
10 Januari 2022
Meddelanden
110
Mottagna reaktioner
37
Poäng
147
Stod det något i stil med: ”Vi behöver komma i kontakt med dig ang. Din låneansökan”? Vill minnas att Lendo brukar skicka såna sms efter ansökan för att - som Squashen skrev - sälja på dig ett låneskydd.
 

Ljusare_Tider

Viktig medlem
Poäng: 102
Blev medlem
22 Oktober 2018
Meddelanden
67
Mottagna reaktioner
20
Poäng
102
Stod det något i stil med: ”Vi behöver komma i kontakt med dig ang. Din låneansökan”? Vill minnas att Lendo brukar skicka såna sms efter ansökan för att - som Squashen skrev - sälja på dig ett låneskydd.
Ja så här skrev dom:

"Hej,
Vi behöver komma i kontakt med dig angående ansökt lån hos Santander Consumer Bank.
Vänligen återkoppla på 08- 559 512 95
Med vänlig hälsning
Santander Consumer Bank AB"

Undrar om lånet kommer att betalas ut ändå om man inte ringer upp dom?

är väl ingen favorit att prata i telefon direkt så undviker gärna det så långt det är möjligt då jag tyvärr även har svårt att säga nej till påstridiga säljare.
 

caldoreon

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
10 Januari 2022
Meddelanden
110
Mottagna reaktioner
37
Poäng
147
Ja så här skrev dom:

"Hej,
Vi behöver komma i kontakt med dig angående ansökt lån hos Santander Consumer Bank.
Vänligen återkoppla på 08- 559 512 95
Med vänlig hälsning
Santander Consumer Bank AB"

Undrar om lånet kommer att betalas ut ändå om man inte ringer upp dom?

är väl ingen favorit att prata i telefon direkt så undviker gärna det så långt det är möjligt då jag tyvärr även har svårt att säga nej till påstridiga säljare.
Aha, det var direkt från dem… Jag skulle gissa att det fortfarande gäller låneskydd, och eftersom bekräftelsen om planerad utbetalning har kommit kan du nog slappna av och se fram emot ett trevligt samtal på måndag. Det blir säkert ett trevligt samtal även om jag håller med om att det är ångestladdat. Grattis till lånet!
 

Squashen

V.I.P
Poäng: 607
Blev medlem
22 December 2021
Meddelanden
733
Mottagna reaktioner
686
Poäng
607
Ja så här skrev dom:

"Hej,
Vi behöver komma i kontakt med dig angående ansökt lån hos Santander Consumer Bank.
Vänligen återkoppla på 08- 559 512 95
Med vänlig hälsning
Santander Consumer Bank AB"

Undrar om lånet kommer att betalas ut ändå om man inte ringer upp dom?

är väl ingen favorit att prata i telefon direkt så undviker gärna det så långt det är möjligt då jag tyvärr även har svårt att säga nej till påstridiga säljare.
Om du har svårt säga nej, säg låt mig fundera på det och sen ringer/svarar du inte nästa gång.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp