• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

SBAB,Instantor?

uppigen

Medlem
Poäng: 7
Blev medlem
12 November 2017
Meddelanden
16
Mottagna reaktioner
1
Poäng
7
Hej!
jag har tänkt att flytta mitt lån från Bluestep med en hiskelig ränta och vill röra mig mot SBAB, Har en UC på 1,5 med blanco på 350t kr och 5 ff(2 st försvinner i okt) och ville höra mig för om andra här på forumet sökt att SBAB ska ta över lånet och hur det går till, använder de sig av instantor och vad tror ni om mina möjligheter att få detta lån?

Jag vill gärna baka in ett av blanco lånen, på 80t kr, i bolånet och kanske lösgöra lite pengar då jag har värde på lägenheten på ca 1,2milj. Och har just nu belånat 700t kr av bostadsrätten. Tacksam för svar!! Mvh
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 302
Mottagna reaktioner
12 800
Poäng
9 787
Jag bara ringde, tror man identifierar sig med mobilt bankid. Makalösa telefonköer har dom dock, så avsätt en kväll åt projektet om du kör per telefon.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 302
Mottagna reaktioner
12 800
Poäng
9 787
Har du vettig inkomst så
 

sharkvics

V.I.P
Poäng: 436
Blev medlem
26 Juni 2018
Meddelanden
485
Mottagna reaktioner
289
Poäng
436
Hej!
jag har tänkt att flytta mitt lån från Bluestep med en hiskelig ränta och vill röra mig mot SBAB, Har en UC på 1,5 med blanco på 350t kr och 5 ff(2 st försvinner i okt) och ville höra mig för om andra här på forumet sökt att SBAB ska ta över lånet och hur det går till, använder de sig av instantor och vad tror ni om mina möjligheter att få detta lån?

Jag vill gärna baka in ett av blanco lånen, på 80t kr, i bolånet och kanske lösgöra lite pengar då jag har värde på lägenheten på ca 1,2milj. Och har just nu belånat 700t kr av bostadsrätten. Tacksam för svar!! Mvh

Nej, de använder sig inte av instantor. Enbart UC.
Istället så nekar de människor de inte finner trovärdiga.
 

uppigen

Medlem
Poäng: 7
Blev medlem
12 November 2017
Meddelanden
16
Mottagna reaktioner
1
Poäng
7
Nej, de använder sig inte av instantor. Enbart UC.
Istället så nekar de människor de inte finner trovärdiga.
Okej, jag är väl öppen för vad de än använder men är skeptisk mot instantor. Får väl hoppas de finner mig trovärdig isåntfall.
 

sharkvics

V.I.P
Poäng: 436
Blev medlem
26 Juni 2018
Meddelanden
485
Mottagna reaktioner
289
Poäng
436
Okej, jag är väl öppen för vad de än använder men är skeptisk mot instantor. Får väl hoppas de finner mig trovärdig isåntfall.

Ja som många vet beror det helt på vilken handläggare man får. En kan vara dryg och snål den andre kan vara generös och trevlig. Det är helt efterblivet.
De borde robotisera allt.
 
Senast ändrad:
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp