• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Seb konto?? Direkt betalningsanmärkning?

Haiwaergott

Viktig medlem
Poäng: 187
Blev medlem
8 Juni 2020
Meddelanden
97
Mottagna reaktioner
61
Poäng
187
Hej!

Jag har två banker, har dålig ekonomi och försöker gå runt, även fast jag har bra lön.
Jag jobbar ju ganska kraftigt för att minska skulder och har då ignorerat att föra över pengar till mitt SEB konto då det kostar 60-70kr per månad.

Fick brev i i början på November att jag missat betala ”kontoavgiften ” men tänkte inte riktigt mer på de då jag prioriterade andra skulder.

Har inte varit hemma på ett par veckor och hade nu i posten från 3 veckor som sa att jag inte betalat (400kr) även fast de skickat brev. Dom skrev att om jag inte betalar in omelbart så skickar de till inkasso och jag får betalningsanmärkning??
Så innan inkasso så får jag betalningsanmärkning, stämmer verkligen detta?

Jag kan inte riktigt skicka över denna summa just nu, utan kan skicka över nästa vecka. Tror ni jag får betalningsanmärkning direkt? Är lite orolig.

Tänkte ringa imorgon och kolla.

Mvh H
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Rättsmedveten

Medlem
Poäng: 1
Blev medlem
8 Januari 2024
Meddelanden
10
Mottagna reaktioner
1
Poäng
1
Hej!

Jag har två banker, har dålig ekonomi och försöker gå runt, även fast jag har bra lön.
Jag jobbar ju ganska kraftigt för att minska skulder och har då ignorerat att föra över pengar till mitt SEB konto då det kostar 60-70kr per månad.

Fick brev i i början på November att jag missat betala ”kontoavgiften ” men tänkte inte riktigt mer på de då jag prioriterade andra skulder.

Har inte varit hemma på ett par veckor och hade nu i posten från 3 veckor som sa att jag inte betalat (400kr) även fast de skickat brev. Dom skrev att om jag inte betalar in omelbart så skickar de till inkasso och jag får betalningsanmärkning??
Så innan inkasso så får jag betalningsanmärkning, stämmer verkligen detta?

Jag kan inte riktigt skicka över denna summa just nu, utan kan skicka över nästa vecka. Tror ni jag får betalningsanmärkning direkt? Är lite orolig.

Tänkte ringa imorgon och kolla.

Mvh H
Se för fan till att sköta dina åligganden till din bank. Annars är du en clown utan cirkus
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp