Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Seqr och collector

Jag har en skuld hos collector easycard men blev beviljad 5000 med seqr. Jag började använda seqr men helt plötsligt låstes kontot. Jag ringde collector och de sa att eftersom easycard skulden gått till inkasso så har de låst samtliga krediter jag har via collector. Får de ens göra så? Mina krediter är ju inte kopplade till varann och jag blev ju godkänd med seqr, så det känns ju lite blaha att de bara kan låsa allt för en gammal skuld?

Nån som har erfarenhet av nåt liknande?

Det får dom nog alldeles säkert. Dom ser ju att du inte kunnat sköta en annan kredit inom samma företag. När jag fick ett par saker skickade till kronofogden så stängdes mina kreditkort rakt av då dom har kontroll av händelser direkt via UC.

Fick behålla ett kreditkort från ett bolag som inte verkar ha den kontrollen. Men fick bra chans att avbetala på dom två korten som stängdes också. Låga avbetalningar på 225:- och 140:- och kommer betala av dom så fort det går hela beloppen på 3000:- och 4000:- eller vad det kan vara kvar när det är dags.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp