Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Ser banker kreditupplysningar gjorda för smslån?

Hej.

I höst ska jag ta ett större lån på cirka 250.000kr via Lendo.
Jag kommer ha min sambo som medlåntagare och vi båda har fast inkomst.

Nu till mitt dilemma.

Jag har cirka 7st UC-upplysningar registrerade på mig under de senaste 12 månaderna.

Jag har även varit mycket aktiv inom smslåne-träsket där jag tagit massa små lån på 1000-2000kr hit och dit under de senaste 12 månaderna.

Dom smslån-företagen jag tagit massa lån hos har tagit kreditupplysningar på mig via Creditsafe, Business Check eller Soliditet.
Jag har alltså inte tagit smslån där smslåne-företaget tar UC på mig.

Är det endast UC-kreditupplysningar som bankerna ser eller ser dom även kreditupplysningarna som smslåne-företagen har tagit på mig via Creditsafe, Business Check eller Soliditet också?

Jag vill ju ha så stor chans som möjligt att få lånet på 250.000kr via Lendo i höst och bankerna ser ju kreditupplysningar som är gjorda och kanske inte beviljar mig lån om jag har för många kredituppöysningar på mig.

Dom ser inte de andra upplysningarna, endast de som är gjorda hos uc själva. Hoppas det går bra, har också tänkt söka lite längre fram och se om det går att lösa allt skit

nej dom kan inte se ff hos varandra.

men jag tror nog absolut du kan få ändå via lendo.för jag sökte där som sista utväg med medsökande och med en gräslig summa lån,smslån,banklån krediter inkasso och jag vågar inte skriva ens hur många uc frågor jag hadde vi snackar inte ental.och blev beviljad.

så absolut pröva lendo.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp