Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Ser ljusningen på livet!

Hej alla glada och ni som kämpar och kämpat i all evighet!

Jag har levt i misär i snart 10 år och äntligen, äntligen ser jag något ljus!
Så mycket man kastat iväg på räntor m.m är sinnessjukt men äntligen kanske det är slut på det.

Här är min situation i dagsläget. Det har varit ungefär 5-6 gånger värre än detta och jag har haft varenda SMS-lån som funnits kan jag lova.
Summorna är cirka, de flesta är några tusenlappar under det jag skrivit då jag betalt i December och kommer betala i Januari och Februari innan jag ska samlingslåna.

Balanzia 148.000kr
Bigbank 78.000kr
Klarna 16.000kr
Kontantfinans 20.000kr
Comviq, 11.000kr
Tre, 10.000kr
Extralånet, 10.000kr
Euroloan, 5.000kr
Telia Finance, 16.000kr
Totalt: 314.000kr men lär nog vara cirka 300.000 i Mars.

Extralånet ska jag skjuta upp genom att betala deras förlängningsavgift.
En fråga till er som kan? Bör jag avsluta min kredit hos Euroloan för att få bättre kreditbetyg? Den syns på UC som använd kredit.

Min UC score just nu: 9.46%
Anmärkningar: 1 Arvato Finance, 16.000kr försvinner 2019-03-17
Inkomst: 340.000
Underskott av kapital: 3.700kr

Nu till det negativa:
Förfrågningar: 11
Jag vill söka samlingslån så snart som möjligt efter min anmärkning är borta, den 17-18:e Mars men det kanske är värt att vänta 1 vecka efter det till 25:e så har 3 förfrågningar försvunnit? En från Brixo, en från Freedom och en från Lendo.

De förfrågningar som sedan finns kvar försvinner i Maj till September men jag kan inte vänta längre än till Mars/April!

Kommer ha följande förfrågningar kvar, tyvärr hade jag en period i September/Oktober med panik, därav massa förfrågningar. Hur negativt påverkar detta mig?

18-10-26 Lendo AB/Compricer AB -
18-09-30 Advisa AB -
18-09-28 Lendo AB/Compricer AB -
18-09-25 Gcc Capital AB/Balanzia -
18-07-31 Lendo AB/Compricer AB -
18-05-29 Brixo AB -
18-05-28 Lendo AB/Compricer AB -
18-05-28 Dnb Bank Asa, Filial Sverige/Dnb Finans

Så 25:e Mars kommer jag vara fri från betalningsanmärkningar, ha en inkomst på 340.000kr och 8 förfrågningar. Vad tror ni min UC kommer vara?

Jag ska även flytta och kommer också behöva bil samt en buffert så jag kommer behöva söka cirka 100.000kr utöver mina skulder.
Hur ska jag lägga upp det för att få så bra ränta som möjligt?
Ska jag söka 250.000kr i slutet av Mars och sedan 150-200.000kr i Maj?

Vad är det bästa? Jag vill låna 400-450.000kr totalt och betala max runt 5.000kr i månaden så det får bli 15 års avbetalning tror jag. Hur ska jag söka för att få ut det bästa? Det bästa är som jag läst i detta forum att dela upp det, först 250 och sedan 200 för att få fler alternativ?

Hoppas ni haft en God Jul!

Senast ändrad:
Bra jobbat först och främst!

Dom aktörerna du har krediter/lån hos, dessa är också dom jävligaste på marknaden. Typ Klarna,BigBank och dylika. Nu framgär inte din månadskostnad så den får du gärna ta upp?

Innan din anmärkning är borta kommer du inte kunna göra ett skit i princip. Mitt tips är att betala av Euroloan helt (där tänker du rätt) sen 18 mars söker du lån på ca 350-400K och betalar av ALLT ovan + får råd till din bil.

Tack Terry.

Månadskostnaderna just nu är höga, väldigt höga då jag har lite sms-lån också men jag kommer klara mig till Mars men sen bara måste jag ha bort dessa.
Tror du att det gör skillnad på att söka 18:e Mars med 11 förfrågningar eller 25:e Mars med 8 förfrågningar? Hur stor skillnad?

Sen, såg jag dig skriva i någon tråd att det är bättre att söka 250 och sedan 200? för att få bättre förslag då vissa banker inte lånar ut 400?
Tanken är då att söka 250 först och ange samla lån men ha kvar Balanzia, sedan i April/Maj söka ett nytt lån 200 och ta bort Balanzia.
Vad tror du om det?

Jag undrar hur du endast kan ha ett underskott på 3700kr?

Vet knappt vad underskott av kapital innebär, bara på ett ungefär men det är vad min UC visar just nu?
Kanske blir den högre nästa år?

Att du har ett lågt underskott av kapital tyder på att du inte har några stora ränteutgifter, vilket låter konstigt med tanke på att du har massor av skulder. Men du kanske har kapitalinkomster också, som tar ut räntorna?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp