• På onsdag skickas den in, delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Sergel inkasso

pontusb

Kunnig medlem
Poäng: 112
Blev medlem
13 September 2019
Meddelanden
108
Mottagna reaktioner
25
Poäng
112
Fick från kfm idag, hur länge kan man vänta med att skicka in delgivning ?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Bramserud

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 747
Blev medlem
7 Augusti 2017
Meddelanden
1 658
Mottagna reaktioner
836
Poäng
747
Fick från kfm idag, hur länge kan man vänta med att skicka in delgivning ?

Jag har aldrig skickat in någon, så det är väl hur länge som helst. De kommer hem till dig så kan du skriva på då. Ibland har jag blivit delgiven per telefon också.
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 774
Mottagna reaktioner
2 631
Poäng
1 857
Fick från kfm idag, hur länge kan man vänta med att skicka in delgivning ?
Slängde första , sen kom påminnelse efter 2 veckor .. sedan tog det ca 1,5 månad innan dom kom .. och då var jag inte hemma heller två första gångerna .. så för mig säkert 3 mån totalt :) tar tid innan dom kommer känns det som :) du kan ju vänta 1 månad utan problem skulle jag säga
 

pontusb

Kunnig medlem
Poäng: 112
Blev medlem
13 September 2019
Meddelanden
108
Mottagna reaktioner
25
Poäng
112
Slängde första , sen kom påminnelse efter 2 veckor .. sedan tog det ca 1,5 månad innan dom kom .. och då var jag inte hemma heller två första gångerna .. så för mig säkert 3 mån totalt :) tar tid innan dom kommer känns det som :) du kan ju vänta 1 månad utan problem skulle jag säga
Hur länge kan man vänta utan att det blir betalnings anmärkning ?
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 774
Mottagna reaktioner
2 631
Poäng
1 857
Hur länge kan man vänta utan att det blir betalnings anmärkning ?
Du måste ha skrivit på delgivningen innan det kan bli anmärkning och du ha dessutom 10 dagar på dig att betala efter du skrivit på :) efter dom 10 dagarna blir det anmärkning ! Så vill du betala i augusti kommer du klara det utan problem !
 

pontusb

Kunnig medlem
Poäng: 112
Blev medlem
13 September 2019
Meddelanden
108
Mottagna reaktioner
25
Poäng
112
Du måste ha skrivit på delgivningen innan det kan bli anmärkning och du ha dessutom 10 dagar på dig att betala efter du skrivit på :) efter dom 10 dagarna blir det anmärkning ! Så vill du betala i augusti kommer du klara det utan problem !
Tack för hjälpen!
 

pontusb

Kunnig medlem
Poäng: 112
Blev medlem
13 September 2019
Meddelanden
108
Mottagna reaktioner
25
Poäng
112
Jag fick 2 brev från kfm , hörde av mig till sergel och betalade båda 2, behöver jag skriva under nåt ändå och skicka till kfm?
 

p79

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
9 April 2014
Meddelanden
1 339
Mottagna reaktioner
376
Poäng
517
Alltid haft bra erfarenheter av Sergel men nu fick jag uppleva det sämre! Vi va sena med betalningen på en betalplan men betalade påminnelse i tid. Fick idag att dom trots detta skickat ett ärende till kfm. Tänkte att det går säkert att förhandla med dom så dom återkallar, bara man betalar in för avgifterna. Glöm det....Nu skulle dom ha 10000 kr för att ens fundera på att återkalla. Pratade med dom i juni sist och då var det inga som helst problem att få ett annat ärende återkallat mot att man betalade in avgifterna direkt! Nu var dom exakt som typ Lowell som också är vidriga att ha å göra med.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp