Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Sevenday eller Marginalen med lösenkrav

Hej!
Jag gjorde en ansökan via Lendo på 330 000 kronor - Att bankerna har lösenkrav är inget problem då jag faktiskt tänkt mig lösa andra lån mycket sämre ränta för den summan:

Fick bäst ränta från sevenday med lösenkrav på 167 000 kronor. De vill dock krångla med senaste lönespec och kopia på körkort/pass.
Nära i ränta låg sedan Marginalen bank men med lösenkrav på 300 000 kronor.

Då räntorna är så snarlika så undrar jag över andras erfarenheter av handläggningen? Vilka är "enklast" både vid lösen men även under lånetiden?

Sevenday tar väl en bisnode också? Det gjorde dom på mig iaf, utöver en UC. Valde inte dom i slutändan ändå, men segt om du har smålån via bisnode som skulle kunna ge avslag i efterhand.

Sevenday tar väl en bisnode också? Det gjorde dom på mig iaf, utöver en UC. Valde inte dom i slutändan ändå, men segt om du har smålån via bisnode som skulle kunna ge avslag i efterhand.

Det borde inte vara något problem då jag inte har några såna smålån. Det senaste på Bisnode är en förfrågan när jag tecknade ett tv abonnemang.

Så det är bara hur smidiga respektive bank är jag funderar på.

Hej!
Jag gjorde en ansökan via Lendo på 330 000 kronor - Att bankerna har lösenkrav är inget problem då jag faktiskt tänkt mig lösa andra lån mycket sämre ränta för den summan:

Fick bäst ränta från sevenday med lösenkrav på 167 000 kronor. De vill dock krångla med senaste lönespec och kopia på körkort/pass.
Nära i ränta låg sedan Marginalenbank men med lösenkrav på 300 000 kronor.

Då räntorna är så snarlika så undrar jag över andras erfarenheter av handläggningen? Vilka är "enklast" både vid lösen men även under lånetiden?

Jag fick lån hos marginalen via Lendo, tog 8 dagar innan jag fick mina pengar och då var det utan lösenkrav, vad jag fått till mig är att det tar längre tid om dom skall lösa dina lån för dig.

Jag gillar faktiskt bägge banker, snabba, trevliga och hjälpsamma. För din egen skull skulle jag dock välja marginalen. Skönt att veta att lånen blir lösta, annars är det väldigt lätt att ”råka” spendera pengarna på annat håll när de sitter på kontot och man känner sig rik

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp