• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Sista betalningen genomförd

Tuffatider

Viktig medlem
Poäng: 206
Blev medlem
5 November 2020
Meddelanden
79
Mottagna reaktioner
74
Poäng
206
Potatis som potatis, även de små kan man sätta i halsen! Visst är det en härlig känsla att se skulderna försvinna en efter en. Heja!
:) Ja jag sitter här nu och är helt skuldfri för första gången i modern tid. CSN undantaget förståss eftersom det inte ingick i skuldsanering men det är ju inga pengar i det stora hela.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Anam

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 527
Blev medlem
8 Maj 2020
Meddelanden
2 568
Mottagna reaktioner
2 455
Poäng
1 527
Vilken bra tråd!!
Jag själv betalade slut Intrum totalt 1439kr i mitten på november. Avbetalning 600kr/mån. Samt Zimpler på 2154kr. :folded:
Kommer följa här och själv uppdatera :faceheart:
 

clyro86

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
18 Februari 2018
Meddelanden
1 084
Mottagna reaktioner
864
Poäng
717
Förra veckan betalade jag klart det sista till Svea inkasso på en plan för ett fakturaköp. Så nu blir det 700 kr mer att lägga på något annat nästa månad! Skönt!
Så bra jobbat Myra, samt ett riktigt bra initiativ till tråden! Tackar ödmjukast
 

clyro86

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
18 Februari 2018
Meddelanden
1 084
Mottagna reaktioner
864
Poäng
717
Känslan är ju magisk och man blir lätt beroende, för ca 7 år sen satt man med blanco runt 600.000
Idag har jag använt runt 3000:- på kreditkort, lite kvar på CSN och så bolånet. Blotta tanken att ta ett nytt blancolån på ett par hundratusen idag äcklar mig, medan man då inte ryckte på axlarna och tyckte det var ”ingenting”.

älskar era stories och vill ge er ett stort kollektivt tack för att ni delar med er och framförallt ett RIKTIGT JÄVLA BRA JOBBAT allihop

kram från Clyro
 

Anam

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 527
Blev medlem
8 Maj 2020
Meddelanden
2 568
Mottagna reaktioner
2 455
Poäng
1 527
Sådär, dagen innan lön så jag pyntade in lite extra.
Avslutade nu Partner Inkasso,
totalskuld från start: 7.297kr.
Avbetalning: 600kr/mån
Slutbetalade nu : 1708kr.

Även Alektum 2 st ärenden.
Ärende 1 = Totalt 1696kr
Avbetalning 400kr/mån
Slutbetalade nu 595kr.

Ärende 2 = Totalt 4370 kr
Avbetalning 600kr/mån
Slutbetalade 1552kr.

Även många små summor kan göra mycket i slutändan. Satt denna månad och funderade på vilka räkningar som saknades då jag tyckte räkningshögen var så liten. Räknade både 2 och 3 gånger tills jag insåg, de är inget som saknas. Vi har allt.
Denna månad kommer vi få över ca 28.000kr. Kommer prioritera lite sparande då jag får sämre lön i december pga 2 veckor föräldrarledigt, samt lite julklappar. Men att kunna slänga in ett par tusen extra på nästa prioritet enl snöbollseffekten kommer inte vara några bekymmer. :folded::folded::faceheart:
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 117
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 451
Mottagna reaktioner
6 091
Poäng
4 117
Sådär, dagen innan lön så jag pyntade in lite extra.
Avslutade nu Partner Inkasso,
totalskuld från start: 7.297kr.
Avbetalning: 600kr/mån
Slutbetalade nu : 1708kr.

Även Alektum 2 st ärenden.
Ärende 1 = Totalt 1696kr
Avbetalning 400kr/mån
Slutbetalade nu 595kr.

Ärende 2 = Totalt 4370 kr
Avbetalning 600kr/mån
Slutbetalade 1552kr.

Även många små summor kan göra mycket i slutändan. Satt denna månad och funderade på vilka räkningar som saknades då jag tyckte räkningshögen var så liten. Räknade både 2 och 3 gånger tills jag insåg, de är inget som saknas. Vi har allt.
Denna månad kommer vi få över ca 28.000kr. Kommer prioritera lite sparande då jag får sämre lön i december pga 2 veckor föräldrarledigt, samt lite julklappar. Men att kunna slänga in ett par tusen extra på nästa prioritet enl snöbollseffekten kommer inte vara några bekymmer. :folded::folded::faceheart:
Det är inte alltid summan utan känslan som är det stora.
 

MissGrace

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 837
Blev medlem
14 Juli 2020
Meddelanden
1 027
Mottagna reaktioner
1 218
Poäng
837
Jag har i dagarna betalt det sista på mitt CSN-lån. Jag valde att betala dubbelt i december eftersom från januari får man betala en admin-avgift om 150 kr för att man är på en nytt beräkningsår.

Eftersom jag kör snöbollseffekten så har jag nu 626 kr from januari att lägga på ett annat lån.
Jag är numera skuldfri jämt emot mina päron också! Vilket jag inte varit sedan någonsin ungefär!

Nästa månad är att försöka betala min det sista på ett collector konto som är på 1500 kr totalt.
Siktar på att betala in hela det.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp