Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Ska ansöka om samlingslån, men har direktkonto och fakturakonto Ica

Hej!

Ska söka samlingslån nästa månad.
Har kreditkort från Ica 19/20k som jag ska betala ner så mycket jag kan nu innan uppdateringen inför maj.

Det finns ett direktkonto och ett fakturaKonto.

Två frågor:
Ska jag göra överföring så att det finns pengar på båda? Eller är det bara är till låt säga fakturakontot? Så att det syns att det är insatt pengar hos kreditupplysning UC.

Om jag sätter in pengar den 27/4 och tar ut/använder pengarna igen den 5/4, är det lugnt gällande uppdateringen sen hos UC i maj?

Oj, hör får någon som är expert på Ica-Konton hjälpa dig. Är själv helt lost i frågan... @Terry_ kanske kan?

Det som är bra att veta om Fakturakonto (ICA Banken), du kan inte själv flytta pengar från fakturakonto till ett annat konto inte ens dina egna utan att kontakta banken och redovisa till dem varifrån varenda krona har kommit. Förmodligen är det för att fakturakonto är kopplat till kreditkortet och om du flyttar pengar går de miste om avgifterna som tillkommer betalningsmottagarna vid kortköp.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp