• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Ska till kommunens skuldrådgivare idag. Behöver tips!

Laaban

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
15 Oktober 2019
Meddelanden
391
Mottagna reaktioner
144
Poäng
327
Som rubriken lyder!
Vad ska jag ha med mig? Och hur ska jag förbereda mig?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Heffaklumpen

Aktiv medlem
Poäng: 47
Blev medlem
14 Juni 2020
Meddelanden
26
Mottagna reaktioner
18
Poäng
47
Behöver du inte göra direkt bara redovisa skulderna och vad du har gjort med pengar var ärlig är mitt tips bara
 

Laaban

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
15 Oktober 2019
Meddelanden
391
Mottagna reaktioner
144
Poäng
327
Såhär sa hon...sälj huset, flytta till hyresrätt, släpp alla skulderna så får ni hjälp att ansöka om skuldsanering. Ska ni fortsätta att leva såhär kommer det ta många många år om ni ska lyckas.. OM ni lyckas.

Min man sa ingenting... typ... han muttrade om att han aldrig i livet tänker sälja huset, att de får bära ut han härifrån. Jag började att gråta och allt blev bara kaos. Svart på vitt lixom.
Min man tycker att vi ska leva ännu snålare..! Hur då lixom?? Vi gör aldrig nånting!! - för att vi inte har råd! Köper aldrig kläder, går aldrig ut o äter o liknande. Han föreslog att vi ska köpa billigare mat. - hurdå lixom! Äter redan pasta o korv, pasta o köttbullar. GAH!

Huset vi bor i har min pappa byggt en gång på 70-talet. Marken Och platsen finns också sen generationer tillbaka. Jag älskar den här platsen- mitt hem..

hur har ni andra klarat av så här stora förändringar?

Har ställt mig i diverse bostadsköer för hyresrätt. Får väl sälja mina katter, kanske även hundarna. Usch kommer att gråta floder. Är så himla ledsen att det blivit såhär. Barnen, vad ska dom säga ??? Just nu så känns allting hopplöst. Mamma Och mina syskon kommer att bli jättebesvikna på mig :/

måste nog låta allt sjunka in
Vet inte alls vad som händer härnäst...
 

Lippe

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 997
Blev medlem
12 Juli 2018
Meddelanden
2 200
Mottagna reaktioner
1 276
Poäng
997
Jobbigt, lider med er!

Mitt råd är att låta det sjunka in. Prata med varandra och stötta varandra.

Var sedan strukturerade och lista alla för- och nackdelar med alla alternativ ni ser.
Vilka kostnader kan ni minska på?
Kan ni öka era intäkter?
Lista allt ni kommer på och diskutera er fram till en gemensam realistisk handlingsplan som ni båda står bakom...
 

Laaban

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
15 Oktober 2019
Meddelanden
391
Mottagna reaktioner
144
Poäng
327
Jobbigt, lider med er!

Mitt råd är att låta det sjunka in. Prata med varandra och stötta varandra.

Var sedan strukturerade och lista alla för- och nackdelar med alla alternativ ni ser.
Vilka kostnader kan ni minska på?
Kan ni öka era intäkter?
Lista allt ni kommer på och diskutera er fram till en gemensam realistisk handlingsplan som ni båda står bakom...

tack snälla för råd :folded: det behövs!
Ja vi får låta det sjunka in några dagar, sen sätta oss ner igen och gå igenom ekonomin ännu en gång.
 

Doodles

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
4 September 2020
Meddelanden
2 383
Mottagna reaktioner
1 909
Poäng
1 247
Lider med er! Usch. Men ger inte upp. Det kanske finns nåt ni inte tänkt på ännu. Hyr ut ett rum? Det gjorde jag ett tag när det inte gick ihop sig.
 

Laaban

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
15 Oktober 2019
Meddelanden
391
Mottagna reaktioner
144
Poäng
327
Lider med er! Usch. Men ger inte upp. Det kanske finns nåt ni inte tänkt på ännu. Hyr ut ett rum? Det gjorde jag ett tag när det inte gick ihop sig.[/QUOT

Ja, man får vända o vrida på alla sätt o vis! Vad bra att du kunde göra så! :)
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 521
Mottagna reaktioner
12 899
Poäng
9 787
Såhär sa hon...sälj huset, flytta till hyresrätt, släpp alla skulderna så får ni hjälp att ansöka om skuldsanering. Ska ni fortsätta att leva såhär kommer det ta många många år om ni ska lyckas.. OM ni lyckas.

Min man sa ingenting... typ... han muttrade om att han aldrig i livet tänker sälja huset, att de får bära ut han härifrån. Jag började att gråta och allt blev bara kaos. Svart på vitt lixom.
Min man tycker att vi ska leva ännu snålare..! Hur då lixom?? Vi gör aldrig nånting!! - för att vi inte har råd! Köper aldrig kläder, går aldrig ut o äter o liknande. Han föreslog att vi ska köpa billigare mat. - hurdå lixom! Äter redan pasta o korv, pasta o köttbullar. GAH!

Huset vi bor i har min pappa byggt en gång på 70-talet. Marken Och platsen finns också sen generationer tillbaka. Jag älskar den här platsen- mitt hem..

hur har ni andra klarat av så här stora förändringar?

Har ställt mig i diverse bostadsköer för hyresrätt. Får väl sälja mina katter, kanske även hundarna. Usch kommer att gråta floder. Är så himla ledsen att det blivit såhär. Barnen, vad ska dom säga ??? Just nu så känns allting hopplöst. Mamma Och mina syskon kommer att bli jättebesvikna på mig :/

måste nog låta allt sjunka in
Vet inte alls vad som händer härnäst...

Djur är ganska dyr i drift, så tar ni djursumman till mat går det kanske vägen
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp