• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Skaffa Bil trots utmätning samt ev. framtida skuldsanering

Anmärkningen

V.I.P
Poäng: 247
Blev medlem
28 Oktober 2016
Meddelanden
424
Mottagna reaktioner
82
Poäng
247
Ok hur går jag tillväga då vill inte att det blir problem för köparen i och med att detvär så tätt inpå utmätning? Ska jag bara sälja o skriva kvitto eller hur gör man har ingen aning. Vore bra o få lite pengar som man kan lägga undan som buffert o köpa en cykel
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 854
Mottagna reaktioner
12 599
Poäng
9 787
Hur den skaffas spelar knappast någon roll. Värdet på den är avgörande samt vad man behöver den till.
 

Matildingen

Medlem
Poäng: 2
Blev medlem
22 Juli 2017
Meddelanden
11
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Finns de något Max
Värde? Bil är till för att kunna ta sig till och från arbete.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 854
Mottagna reaktioner
12 599
Poäng
9 787
Lite drygt 25000 kr och i det syftet så är dom utmätningsfria. Får du någon dyrare kan den inte utmätas för skuldsaneringsskulderna men fordringsägarna kan begära omprövning och kräva att bilen säljs och pengarna förutom ca 25k går till skulderna.
 

Matildingen

Medlem
Poäng: 2
Blev medlem
22 Juli 2017
Meddelanden
11
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Okej om jag skulle få en bil är det en som inte är värd mer än 25000:- men antar att man måste anmäla det till skulsanering om det skulle bli så?!
Så inte fodringsägarna gör en kredit koll o upptäcker att man är fordons ägare och man har otur att bli av med saneringen...
 

Anmärkningen

V.I.P
Poäng: 247
Blev medlem
28 Oktober 2016
Meddelanden
424
Mottagna reaktioner
82
Poäng
247
Verkar finnas otydliga riktlinjer kring detta med bil. Hur är det med behov av bil i tjänst ? Räknas kundbesök i detta ? Eller måste det vara en firmaägd bil då ?
 

Lize

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 557
En av våra mest kunniga
Blev medlem
30 Januari 2013
Meddelanden
3 087
Mottagna reaktioner
2 455
Poäng
1 557
Verkar finnas otydliga riktlinjer kring detta med bil. Hur är det med behov av bil i tjänst ? Räknas kundbesök i detta ? Eller måste det vara en firmaägd bil då ?
Håller med att det är lite otydligt med bil, även för mej som har tjänstebil. Det verkar vara ok med tjänstebil och tas hänsyn till det så länge det gäller löneutmätning, men jag får väldigt olika besked beträffande om jag skulle söka skuldsanering, är nog i mång och mycket en bedömningsfråga i varje enskilt fall.
 

Anmärkningen

V.I.P
Poäng: 247
Blev medlem
28 Oktober 2016
Meddelanden
424
Mottagna reaktioner
82
Poäng
247
Ok men detta med tjänstebil om jag använder min bil i jobbet till besök av kunder och så räknas det som tjänstebil? Jag använder min privata bil till detta
 

Anmärkningen

V.I.P
Poäng: 247
Blev medlem
28 Oktober 2016
Meddelanden
424
Mottagna reaktioner
82
Poäng
247
Min bil är trasig och jag tänkte låna en kompis bil bara till helgen. Då denna bil är ganska ny undrar jag hur stor är chansen att man blir tagen vid en poliskontroll och blir av med den?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp