• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Skaffa ny lägenhet under skuldsanering

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 950
Mottagna reaktioner
6 139
Poäng
3 907
Kan tillägga att många av de gäldenärer vi handlägger och till och med avhyser ändå får nya bostäder i ett.. ingen aning hur det går till.

Hmm... låter märkligt! Jag har arbetat på många olika fastighetsbolag och har kontakt med många andra i tjänsten & vet ingen som accepterar personer med betalningsanmärkningar, än mindre skuldsaldo... :)

Kan det vara så att gäldenärens respektive ej har ovanstående, för då e de ju fullt möjligt att flytta likväl... ?

Som jag även nämnde, så kan ibland allmännyttan acceptera betalningsanmärkningar, men långt ifrån alla gör det...
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 204
Mottagna reaktioner
12 761
Poäng
9 787
Hmm... låter märkligt! Jag har arbetat på många olika fastighetsbolag och har kontakt med många andra i tjänsten & vet ingen som accepterar personer med betalningsanmärkningar, än mindre skuldsaldo... :)

Kan det vara så att gäldenärens respektive ej har ovanstående, för då e de ju fullt möjligt att flytta likväl... ?

Som jag även nämnde, så kan ibland allmännyttan acceptera betalningsanmärkningar, men långt ifrån alla gör det...

Kanske är kommunen som står för kontraktet eller så. Av de jag avhyst är det bara någon enstaka som inte haft någonstans att ta vägen när vi låst dörren.. så på något vist måste det löst sig
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 950
Mottagna reaktioner
6 139
Poäng
3 907
Kanske är kommunen som står för kontraktet eller så. Av de jag avhyst är det bara någon enstaka som inte haft någonstans att ta vägen när vi låst dörren.. så på något vist måste det löst sig

Det är oxå oerhört svårt att som enskild person gå i borgen för en person ! De flesta bolag kräver en inkomst 6 gånger månadshyran...
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 204
Mottagna reaktioner
12 761
Poäng
9 787
Det är oxå oerhört svårt att som enskild person gå i borgen för en person ! De flesta bolag kräver en inkomst 6 gånger månadshyran...

Och det är väl samma där, får man välja väljer man en hyresgäst där det inte behövs borgensman.
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 950
Mottagna reaktioner
6 139
Poäng
3 907
Och det är väl samma där, får man välja väljer man en hyresgäst där det inte behövs borgensman.

Absolut är det så... skapar ju bara en massa onödigt merarbete för uthyraren, speciellt när man som idag, kan vraka & välja bland sökande :)
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 950
Mottagna reaktioner
6 139
Poäng
3 907
Vi har ju folk hos oss som arbetar med bostads fastigheter och det som förvånar mig oerhört är mängden av folk som varje månad ringer och ber om uppskov med just hyran... :(

Detta accepteras nästintill ALDRIG & går direkt till inkasso hantering redan runt den 5:e månaden därefter...
Ända gången ja hör att uppskov beviljas är t.ex att man inväntar försenad första utbetalning av a-kassa eller från FK... :rolleyes:

Dock är jag som sagt oerhört förvånad över mängden samtal uthyrarna får om
just uppskov... Trodde verkligen att ALLA förstod vidden av att betala just sin hyra och el... men uppenbarligen inte :(
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp