Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Skatt arbetsgivare

Hej!
Ja precis, men jag har gjort uttag vid flera omgångar, 20.30,8,10 osv, ska jag göra löne specifikation på samtliga uttag eller bara ett på 300.000 netto? Hur mycket ska jag betala allt som allt till Skatteverket med skatt samtarbetsgivareavgifter ungefär ?

Hej!
Ja precis, men jag har gjort uttag vid flera omgångar, 20.30,8,10 osv, ska jag göra löne specifikation på samtliga uttag eller bara ett på 300.000 netto? Hur mycket ska jag betala allt som allt till Skatteverket med skatt samtarbetsgivareavgifter ungefär ?
Hur stor bruttolön har du för året hittills? Vilken skattetabell har du?

har även runt 230 k i underskott för 2023
Du menar under detta intjänandeåret, deklaration nästa? Om det ska dras mindre skatt på lönen så måste du ha ett jämkningsbesked.

Skatten blir runt 53% Så för att kunna dra 75 tkr netto per månad september - december , så behöver du ha en bruttolön på 160 tkr/månad. Det blir en arbetsgivaravgift på 50.272 kr/månad.

Okej det va inte smart av mig. Men finns de ingen annan utväg ?

Okej tråkigt, men skattar jag och betalar arbetsgivareavgift då är allt fröjd även fast jag gjort 10-12 utbetalningar under juli-sep? Inget brott med andra ord ?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp