- Meddelanden
- 3 104
- Mottagna reaktioner
- 1 387
- Poäng
- 1 057
Ska du ha tillbaka på skatten så ja då får du den men beroende på belopp så måste du kanske meddela kfum och får eventuellt betala in den ändåÄr det ALLTID så att man får betala tillbaka sin skatt man fått under inledande skuldsanering?
- Meddelanden
- 2 508
- Mottagna reaktioner
- 1 656
- Poäng
- 1 177
Nej du kan bli tvungen betala in den som engångsinbetal då din sanering vinner laga kraft.Är det ALLTID så att man får betala tillbaka sin skatt man fått under inledande skuldsanering?
Jag fick tillbaka 11000 kr under inledande som jag fick spara för att sen betala in som ett engångsbelopp + månades inbetalning.
Du bör informera din handläggare,
- Meddelanden
- 300
- Mottagna reaktioner
- 75
- Poäng
- 227
Handläggaren vet. Men tänker om de finns någon här som fått behålla pengarna eller om det alltid är så att man betalar in demNej du kan bli tvungen betala in den som engångsinbetal då din sanering vinner laga kraft.
Jag fick tillbaka 11000 kr under inledande som jag fick spara för att sen betala in som ett engångsbelopp + månades inbetalning.
Du bör informera din handläggare,
Jag fick behålla allt under inledande. Handläggaren sa att jag fick se det som en tidig semesterpeng.Handläggaren vet. Men tänker om de finns någon här som fått behålla pengarna eller om det alltid är så att man betalar in dem
- Meddelanden
- 300
- Mottagna reaktioner
- 75
- Poäng
- 227
WowJag fick behålla allt under inledande. Handläggaren sa att jag fick se det som en tidig semesterpeng.
- Meddelanden
- 300
- Mottagna reaktioner
- 75
- Poäng
- 227
Hur stort var beloppet ? Var de aldrig prat om att du skulle betala tillbaka när du fick beslut?Jag fick behålla allt under inledande. Handläggaren sa att jag fick se det som en tidig semesterpeng.
- Meddelanden
- 207
- Mottagna reaktioner
- 229
- Poäng
- 397
För att det är individuella beslut.Hur kommer de sig? Varför skiljer de sig?
Och genom det utvärderas det från person till person.
En person får behålla, en annan får det inte. Och inget handlar om orättvisa.
Beloppet var på strax över 12.000 kr och det enda som handläggaren var intresserad av i det läget var om jag hade några statliga skulder. Då jag inte hade det så blev det prat om handläggningstider och att jag tyvärr troligen fick vänta till Aug-Sep innan jag kunde räkna med att få veta om skuldsaneringen gått igenom och vunnit laga kraft eftersom det var semestertider och att borgenärerna ofta var väldigt sena med att svara i dom tiderna och att hon troligen fick skicka ut påminnelser och lite sånt, vilket oftast inte behövs när det inte är semester. Samtalet avslutades med att hon sa att jag kunde se skatteåterbäringen som en förtida semesterpeng och önskade mig en trevlig semester och att allt såg bra ut inför det slutliga beslutet.Hur stort var beloppet ? Var de aldrig prat om att du skulle betala tillbaka när du fick beslut?
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.