Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Kredio - Lån utan UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Brixo Kontokredit - Swish-utbetalning & Ingen UC
8. Tomly - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Klaralån - Lån utan UC

Skatteåterbäring 2020 - Officiella Lånforum tråden

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Trodde inte de skulle bry sig om att dra så litet belopp men hade tydligen fel. Tråkigt hade behövt dem pengarna denna månad.

De "drar" inget utan det läggs in en spärr så att allt överskjutande belopp som ska betalas ut i stället betalas till KFM.

Nu fick jag också meddelande från Skatteverket. Beloppet utbetalat, så hoppas på cashen på tisdag :)

Ungefär hur lång tid tog det innan du fick besked och hade pengarna på kontot?

Tog några veckor för mig,dels så trodde jag in i det sista att dom var på väg.
Sen ringde varningsklockorna och fick börja med processen att skicka in kopior på papper från kf.osv.
Så jag kom igång sent ,fick beslut 20 april att det blev godkänt men utbetalningen fick jag 5 maj.

2 k. Jag brukar få tillbaka 15-20 men det är från tiden jag kunde ta lån för att betala på andra lån osv.. Den dumma cirkeln.
Skittråkigt hur det än gick till när KF får pengarna nu. Jag hade betalt dem hälften om jag fått det överfört till mig och behållit sista tusenlappen som en liten buffert men ja ännu en månad med knappt ett öre att röra sig med. Även om man mer eller mindre förutsåg detta så känns allting plötsligt mer värdelöst än innan. Mår redan skit av att jag inte får jobba och måste sitta hemma med min depression.

2 k. Jag brukar få tillbaka 15-20 men det är från tiden jag kunde ta lån för att betala på andra lån osv.. Den dumma cirkeln.
Skittråkigt hur det än gick till när KF får pengarna nu. Jag hade betalt dem hälften om jag fått det överfört till mig och behållit sista tusenlappen som en liten buffert men ja ännu en månad med knappt ett öre att röra sig med. Även om man mer eller mindre förutsåg detta så känns allting plötsligt mer värdelöst än innan. Mår redan skit av att jag inte får jobba och måste sitta hemma med min depression.

Har du fortfarande inte fått den utmätta lönen i retur sedan du fick inledande skuldsanering?!

Ett tips för er som får in skatteslantar. Spara som buffert tuffa tider vankas. Eller betala ner era dåliga lån. Kram på er.

Fick mitt också nu :) 10 000 kr utbetalt direkt till kronofogden :) minskar skulden från 396k till 386k istället :)

Har en mörkblå gant-hoodie på mig samt svarta mjukisbyxor och fick mitt slutskattebesked kl 22:38 idag.
Har en gmail adress.

Nu fick jag slutskattebesked från skatteverket på Kivra.

Jag har grå hoodie, grå mjukisar och storlek 35 i skor, måste vara det som är felet för jag har inte fått nå. 😵

Jag har grå hoodie, grå mjukisar och storlek 35 i skor, måste vara det som är felet för jag har inte fått nå. 😵
Oj oj oj, ja med dom förutsättningarna ska du nog förvänta dig en granskning och kommer förmodligen inte få något tidigast i augusti.... Kanske om du imorgon har på dig jeans och en brun keps att du kan rädda upp det där...

Oj oj oj, ja med dom förutsättningarna ska du nog förvänta dig en granskning och kommer förmodligen inte få något tidigast i augusti.... Kanske om du imorgon har på dig jeans och en brun keps att du kan rädda upp det där...
Anade detta :facepleading:
Värt ett försök, ska rota fram det i garderoben. Håll tummarna för mig att det funkar! :folded:

Fick nu ett sms från kirva att skatteverket ska betala ut mitt belopp inom en vecka. Känns fantastiskt. Obs gäller ha koll nästa år också att kolla varje dag innan den 31e mars o godkänna även om nya ändringar har inkommit

Jag har ännu inte fått mitt slutskattebesked, men loggade in på mitt ”skattekonto” hos Skatteverket & kunde där se att utbetalning därifrån ägde rum den 4:e april.
Det kan ni andra oxå testa med att göra...

Jag har ännu inte fått mitt slutskattebesked, men loggade in på mitt ”skattekonto” hos Skatteverket & kunde där se att utbetalning därifrån ägde rum den 4:e april.

Samma här :)
Då kommer förhoppningsvis cashen imorgon tisdag, eller vad tror ni?

Tips- Jag brukar alltid ha koll på skattekontot. Har inte fått slutskattebesked i kivra. Men som ni ser är mitt utbetalt 4/4. Så pengarna dyker nog upp under dagen

Bilagor

• 20200406_071100.webp
    20200406_071100.webp
    77.8 KB · Visningar: 29
Ser också min utbetalning nu från Skattekontot från den 4/4 brukar inte få första dagen men kommer ändå kolla mitt lönekonto hela tiden, skulle vara helt fantastiskt om jag fick imorgon. Behöver något positivt att se fram emot just nu, när livet är så kämpigt med båda barnen uppsagda från sina jobb från den 1/4.

Ser också min utbetalning nu från Skattekontot från den 4/4 brukar inte få första dagen men kommer ändå kolla mitt lönekonto hela tiden, skulle vara helt fantastiskt om jag fick imorgon. Behöver något positivt att se fram emot just nu, när livet är så kämpigt med båda barnen uppsagda från sina jobb från den 1/4.

Usch vad jobbigt för Dig...inom vilka branscher arbetar dom inom?
Känner oro själv för min dotter som arbetar på restaurang. Flertalet på restaurangen har redan blivit uppsagda, men hon tror att hennes jobb är säkrat...iallafall så länge dom får ha öppet...

Ja på skattekontot syns utbetalningen + kvittens, superduper, tack Kimsan för rådet... ha en fin dag :-)

Var det inte samma förra året att vissa fick 1 dag innan? Det står ju att man får pengarna mellan 7-9 april.

Var det inte samma förra året att vissa fick 1 dag innan? Det står ju att man får pengarna mellan 7-9 april.
Ja det är nog utspritt då det är flera milijoner människor som ska ha utbetalningar, men logga in på ditt Skattekonto så ser du om det finns en transaktion för denna vecka där.. :-)

Tips- Jag brukar alltid ha koll på skattekontot. Har inte fått slutskattebesked i kivra. Men som ni ser är mitt utbetalt 4/4. Så pengarna dyker nog upp under dagen

Tror inte du ska ha för höga förhoppningar att pengarna kommer under dagen.
På skattekontot står det att det tar ca 3 bankdagar att få in pengarna på kontot, så allra tidigast blir det imorrn.

Bli nervös nu,min man har inte fått kivra o inget utbetalt.Det har stått inskickad och inga ändringar gjorda.Kan de komma idag me ?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp