Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Kontokredit - Lån utan UC
4. Creditstar - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Lumify - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Skatteåterbäring 2020 - Officiella Lånforum tråden

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ändrade i deklarationen och la till resor till och från jobbet, nu kräver dom såklart uppgifter vilket jag inte har, har inte sparat några kvitton alls och bilen har jag inte ens kvar längre.

Någon som vet vad som händer om man inte svarar handläggaren? Och kan jag återgå till mina "gamla" uppgifter?

Jag gjorde det förra året och blev granskad, men jag orkade inte ta reda på alla uppgifter som krävdes. Hände ingenting.

Ändrade i deklarationen och la till resor till och från jobbet, nu kräver dom såklart uppgifter vilket jag inte har, har inte sparat några kvitton alls och bilen har jag inte ens kvar längre.

Någon som vet vad som händer om man inte svarar handläggaren? Och kan jag återgå till mina "gamla" uppgifter?
När ändrade du? Fick du veta nu i veckan att de krävde uppgifter?

någon som fått skattepengarna utbetalda och sen ändrat underskott och fått slutskattebesked på det nya? Hur lång tid kan det ta? Inte hört något på en vecka

någon som fått skattepengarna utbetalda och sen ändrat underskott och fått slutskattebesked på det nya? Hur lång tid kan det ta? Inte hört något på en vecka

Mitt hade ändrats tillbaka till "ändrad, ej inskickad".. jag loggade in ett par dagar efter jag ändrade och då såg det bra ut.. sen nu typ två veckor efter var den inte inskickad så skickade in igen.. ett tips bara att dubbelkolla att det verkligen är inskickat.

Den 10/4 ändrade jag om mitt underskott i min deklaration. Skulle få tillbaka en del pengar men detta först i juni då jag hade K10 bilagor att skicka in. Men det jag undrar är om de kan säga något om underskottet? Första gången jag ändrar det nämligen

Mitt hade ändrats tillbaka till "ändrad, ej inskickad".. jag loggade in ett par dagar efter jag ändrade och då såg det bra ut.. sen nu typ två veckor efter var den inte inskickad så skickade in igen.. ett tips bara att dubbelkolla att det verkligen är inskickat.

Loggade in nu och var tydligen samma för mig, hade skett ändringar så fick skicka in den igen, hoppas dom är snabba med underskottet :)

Jag har fått mina skattepengar utbetalda innan påsk, loggade in nu och såg att deklarationen ÅTERIGEN fått status "Ej inskickad" pga någon sorglig minimal ränteändring (kunde inte se av vem). Alltså hur är det möjligt att man ska tvingas logga in varje vecka för att kontrollera att något inte tillkommit? Varför skickas ingen notis ut om detta från skatteverket!? Stört irriterande. Jag tänker att när deklarationen är inskickad och jag har fått mitt slutskattebesked och min utbetalning - då är det klart liksom. Då ska jag inte behöva kontrollera mer. Men icke! Är det 4/5 man ska logga in igen nu då för att kolla att den verkligen är inskickad?

Fan jag blev kollad i år igen bara att redovisa igen pust .bensin avdrag

Fick ett meddelande på kivra

Fick ett meddelande på kivra
Hmm jag ansökte för ca 10 dagar sen och fortfarande ingenting. Såg att du ansökte i tisdags? Så 6 dagar sen... undrar om de kommer begära underlag från mig med

Ja jag skickade in transaktioner för hela 2019 o bifogade besiktnings papper service papper . Redogöra varför och tidsvinsten du gör .
Förra året skickade jg säkert 50 Mail men kunde inte bevisa allt .

Dom skulle tuffa till sig med detta läste jag något om då det va väldigt vanligt att rövhål skriver sig på sin sommarstuga och dagspendlar 60 mil fast dom bor bredvid jobbet.

Dom skulle tuffa till sig med detta läste jag något om då det va väldigt vanligt att rövhål skriver sig på sin sommarstuga och dagspendlar 60 mil fast dom bor bredvid jobbet.
Hoppas jag slipper detta! Har ju alla kvitton (veckopendlat med flyg hela 2019) men jobbigt att samla ihop och körde bil till och från flyget. Plus hyreskontrakt, kvitto på pendelkort mm. Åkte bil några gånger med och bil plus tåg någon gång. Bytte bil en gång också.

Har alla ni som blivit granskade lagt till resor i efterhand? Är kanske mer troligt de väljer att granska det då. Det kan verka lite underligt varför man inte redovisade det direkt.

Har redovisat resor till och från arbetet i 8 år och aldrig blivit granskad dock alltid lagt in det direkt. Samt inga extrema summor eller mil. 7 mil per dag så ca 28 000 k totalt. Har dock inget att dölja men vore ändå drygt att behöva rota fram allt.

Har alla ni som blivit granskade lagt till resor i efterhand? Är kanske mer troligt de väljer att granska det då. Det kan verka lite underligt varför man inte redovisade det direkt.

Har redovisat resor till och från arbetet i 8 år och aldrig blivit granskad dock alltid lagt in det direkt. Samt inga extrema summor eller mil. 7 mil per dag så ca 28 000 k totalt. Har dock inget att dölja men vore ändå drygt att behöva rota fram allt.
Ja kanske är så ,jag har deklarerat bensin i 20 aldrig kollad men nu 2 år i rad fast gjort de i efterhand .

Vi registrerade resor i efterhand och fick besked igår att det var godkänt! Ingen granskning!

Någon ränteförändring gjord hos mig igen. Hoppas att det går igenom med ersättningen för dubbla boenden.

Förra året gjorde jag avdrag i efterhand. Blev granskad. Jag tjänar 2h på bil men de ansåg inte skatteverket. Nu deklarerade jag så jag får pengar i juni, får se om de också blir granskning.

Man får tacka alla fuskare för detta. Känner till en kille som jobbat svart och sen skulle han göra reseavdrag i deklarationen sen, han fick det hett om öronen sen...

Där kom beslutet i Minmyndighetspost! Omprövningsbeslut: Godkänd!
Ändrade i efterhand:) glad som f*n att det inte blev granskat, hade dock kunnat bevisa det med kvitton mm men det hade tagit tid och ork.

Där kom beslutet i Minmyndighetspost! Omprövningsbeslut: Godkänd!
Ändrade i efterhand:) glad som f*n att det inte blev granskat, hade dock kunnat bevisa det med kvitton mm men det hade tagit tid och ork.
När ändrade du?

Eftersom jag fick mitt beslut idag från SKV efter ca 10 dagar, informationen som jag hade fått att det brukar ta 1-2 veckor verkar stämma.

Eftersom jag fick mitt beslut idag från SKV efter ca 10 dagar, informationen som jag hade fått att det brukar ta 1-2 veckor verkar stämma.
När får du utbetalt?

Hade nog också fått mitt om inte 4finance hade pundat upp ränteuppgifterna.

Ursäkta om svaret inte var tillräckligt för dig men vi alla fick väl våra pengar utbetalda typ samtidigt? Så då kan det inte vara så svårt att lista ut när :)

Ursäkta om svaret inte var tillräckligt för dig men vi alla fick väl våra pengar utbetalda typ samtidigt? Så då kan det inte vara så svårt att lista ut när :)
Men alla fick/får väl inte pengarna samtidigt? Varför tror du det?
Vi försöker (försökte) lista ut hur långt tid det tar från dagen man ändrar tills dagen man får beslut/pengarna. Därför jag frågade. Men nu har jag fått beslut och utbetalning så vi har fått svar på frågan. Tog 11 dagar för mig.
Det hade tagit t.o.m mindre tid och mindre ansträngande att säga vilken dag man ändrade istället för att säga dagen vi fick in pengarna, speciellt när det är miljoner människor som får pengar och på olika dagar. Men kanske bara jag som tänker så.

Men alla fick/får väl inte pengarna samtidigt? Varför tror du det?
Vi försöker (försökte) lista ut hur långt tid det tar från dagen man ändrar tills dagen man får beslut/pengarna. Därför jag frågade. Men nu har jag fått beslut och utbetalning så vi har fått svar på frågan. Tog 11 dagar för mig.
Det hade tagit t.o.m mindre tid och mindre ansträngande att säga vilken dag man ändrade istället för att säga dagen vi fick in pengarna, speciellt när det är miljoner människor som får pengar och på olika dagar. Men kanske bara jag som tänker så.

Om man inte ändrat i deklarationen fick väl alla sina pengar mellan den 7 - 9 april? Jag kunde omöjligt veta att du ville veta exakta dagar det tog för oss från det att vi ändrade till innan vi fick godkänt besked på ändringen! Men vi gjorde ändringen den 7e april ca kl. 19.00 och vi fick pengarna igår runt lunchtid så då tog det alltså 14 dagar och ca 16 h för oss:)
Var det svaret tillräckligt för dig?

Så jag ber tusen gånger om ursäkt över att jag var så överansträngande och "omständig" i mitt tidigare svar!

Om man inte ändrat i deklarationen fick väl alla sina pengar mellan den 7 - 9 april? Jag kunde omöjligt veta att du ville veta exakta dagar det tog för oss från det att vi ändrade till innan vi fick godkänt besked på ändringen! Men vi gjorde ändringen den 7e april ca kl. 19.00 och vi fick pengarna igår runt lunchtid så då tog det alltså 14 dagar och ca 16 h för oss:)
Var det svaret tillräckligt för dig?

Så jag ber tusen gånger om ursäkt över att jag var så överansträngande och "omständig" i mitt tidigare svar!
Det är ju TRE dagars skillnad;) ;) hade man st frågan hade man ju kanske kunnat svara på frågan och inte starta en gissningslek där man skriver en sarkastiskt bok i efterhand:)

Skatteverket vill att jag redovisar för mina resor med bil till jobbet.

inga sparade kvitton från bensin. däremot kan man ju fota av sina kortköp av bensin på bank appen.

Någon som vet om dem ska ha från alla månader under året?

Skatteverket vill att jag redovisar för mina resor med bil till jobbet.

inga sparade kvitton från bensin. däremot kan man ju fota av sina kortköp av bensin på bank appen.

Någon som vet om dem ska ha från alla månader under året?
Ja alla månader man kan bifoga bank sidans alla transaktioner

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp